فرهنگ دوسویه فیزیک رهنما

فرهنگ دوسويه فيزيک رهنما کتابی ایده‌آل برای دانشجویان کارشناسی در رشته‌ی فیزیک، علوم مرتبط و افراد متخصصی که با اصطلاحات و مفاهیم فیزیکی در ارتباطند می‌باشند.

شناسه محصول: 411915

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

2/800/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

فرهنگ دوسویه فیزیک رهنماکتابی ایده‌آل برای دانشجویان کارشناسی در رشته‌ی فیزیک، علوم مرتبط و افراد متخصصی که با اصطلاحات و مفاهیم فیزیکی در ارتباطند می‌باشند.

فیزیک علم مواد و انرژی‌ است. تقریبا تمام علوم طبیعی برگرفته از علم فیزیک هستند. در واقع فیزیک یک دانش بنیادی‌ست که دربرگیرنده‌ی جهان هستی می‌باشد. کلمه‌ی فیزیک یا Physics یک واژه یونانی‌ست و به علم تجزیه و تحلیل و درک پدیده‌های طبیعی نسبت داده شده و به قوانینی درباره‌ی ذرات، اتم‌ها، مولکول‌ها، جاذبه و سرعت پرداخته است. هدف اصلی علم فیزیک توصیف پدیده‌های طبیعی قابل مشاهده و غیر قابل مشاهده توسط مدل‌های ریاضی برای بشر است.

کتاب Two – Way Physics dictionary یکی از کاربردی‌ترین فرهنگ‌های لغت فیزیک است و ما را با بسیاری از اصطلاحات و مفاهیم فیزیکی و همچنین اصطلاحات مربوط به رشته‌های مرتبط با علم نجوم، اخترفیزیک و… آشنا می‌کند. در فرهنگ لغت فیزیک دو سویه، ما با دویست کلمه‌ی جدید در زمینه‌هایی چون فیزیک کاربردی، توزیع‌های آماری، پلیمر و علوم نانو آشنا می‌شویم.

ساختار فرهنگ دوسویه فیزیک رهنما

فرهنگ دوسویه فیزیک رهنما (فرهنگ دوسویه) اصطلاحات فیزیکی به ترتیب حروف الفبا ارائه شده و در مقابل هر واژه، معادل فارسی و یا انگلیسی آن کلمه قرار گرفته است. این فرهنگ لغت در کل شامل چهار هزار کلمه بوده و پنج ضمیمه‌ی تکمیلی به آن پیوست شده است. این ضمیمه‌ها شامل جدول‌های مربوط به واحدهای SI، منظومه شمسی و طیف الکترومغناطیسی و… بوده که در قالب صد و بیست جدول و نمودار ارائه شده است.

انگلیسی برای اهداف خاص:

با توجه به این مسئله که در حال حاضر، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی برای برقراری ارتباط  -به ویژه در مناسبات تجاری و اقتصادی- کاربرد دارد، تسلط بر این زبان برای همه علی‌الخصوص مدیران، بازرگانان، تجار، کارفرمایان و حتی کارمندان امری ضروری، اجتناب ناپذیر  و تخصصی محسوب شده که نه تنها ارتقاء شغل، حرفه و تجارت شخصی به آن وابسته است، بلکه رشد و گسترش یک سازمان نیز در گرو آن می‌باشد.

انگلیسی برای مقاصد خاص (ESP) یک رویکرد یادگیرنده‌محور برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم است که معمولاً به آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان دانشگاه یا افرادی که شاغل هستند، با اشاره به واژگان و مهارت‌های خاصی که آنها نیاز دارند، اشاره داشته و بر توسعه مهارت‌های ارتباطی در یک رشته خاص مانند حسابداری، کشاورزی، تجارت، فناوری اطلاعات، تدریس ، مهندسی یا یک شغل و حرفه‌ی دیگر تمرکز می‌کند -مانند انگلیسی فنی، انگلیسی علمی، انگلیسی برای متخصصان پزشکی، انگلیسی برای پیشخدمت‌ها، انگلیسی برای گردشگری و غیره.

ESP با دوره‌های عمومی زبان انگلیسی متفاوت است و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • برای پاسخگویی به نیازهای خاص زبان آموزان طراحی شده.
  • از نظر محتوا (موضوعات) به رشته‌ها یا مشاغل خاصی مرتبط است.
  • از شواهد و مدارک مربوط به همان موضوع شغلی استفاده می‌کند.
  • باعث ارتقاء آگاهی فرهنگی و تلاش برای بهبود شایستگی میان-فرهنگی می‌شود.
  • در موقعیت‌های آموزشی خاص، از روش‌شناسی‌ای متفاوت با روش انگلیسی عمومی استفاده می‌کند.
  • برای زبان آموزان بزرگسال طراحی شده است؛ چه در یک مؤسسه سطح عالی و چه در یک موقعیت کاری و حرفه‌ای. با این حال می‌تواند برای دانش‌آموزان دبیرستانی نیز مناسب باشد.
  • عموما برای دانش آموزان سطح متوسط یا پیشرفته طراحی شده است.
  • اکثر دوره‌های ESP دانش پایه‌ای از سیستم زبان را در نظر می‌گیرند، اما می‌توان از آن برای مبتدیان نیز استفاده کرد.

 

کتب مرتبط با فرهنگ دوسویه فیزیک رهنما

برای مطالعه توضیحات تکمیلی در مورد فرهنگ دوسویه فیزیک رهنما اینجا کلیک کنید.

وزن 958 گرم
موضوع

Dictionary

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

None

CEFR

None

لهجه

None

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

پیمان جابری, جمیله توانا, مهدی نعمت‌اللهی

سال انتشار

2010

شابک / ISBN

9789643674038

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

گالینگور (جلد سخت)

تعداد صفحات

600

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.