همه مقالات

لهجه بریتیش بهتر است یا امریکن؟

Is British or American accent better?
  • با توجه به اینکه یادگیری به زبان انگلیسی با لهجه‌های مختلف امکان‌پذیر است، برخی افراد نمی‌دانند که کدام یک از لهجه‌ها را برای خودشان انتخاب کنند. بریتیش یا امریکن کدام یک بهتر است؟ با توجه به اینکه برخی افراد می‌گویند که لهجه بریتیش به عنوان یک لهجه رسمی و دقیق شناخته می‌شود بهتر است این لهجه را برای یادگیری انتخاب کرد. لهجه امریکن ساده‌تر و روان‌تر بوده و برای افرادی که می‌خواهند به راحتی این زبان را یاد بگیرند معیار یادگیری خواهد شد. با توجه به تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که در این دو لهجه انگلیسی وجود دارد باید یکی از آنها را برای خودتان انتخاب کنید. برای شناخت این دو مورد با ما همراه شوید.

    انواع لهجه‌های زبان انگلیسی

    همانطور که در کشور خودمان لهجه‌های بسیار متنوعی وجود دارد در زبان انگلیسی نیز این چنین است. برای تلفظ لغات انگلیسی می‌توان از لهجه‌های آمریکایی و بریتیش استفاده کرد.

    لهجه آمریکایی

    افرادی که لهجه آمریکایی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می‌کنند، می‌توانند در مکان‌هایی که انگلیسی زبان‌ها زندگی می‌کنند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. برای یادگیری زبان انگلیسی با این لهجه منابع بسیار زیادی در دسترس است که می‌توان از آنها استفاده کرد. مقالات بسیار زیادی که در جهان وجود دارد به لهجه آمریکایی نوشته می‌شوند و افرادی که به این زبان تکلم می‌کنند ۱۰ برابر زبان بریتیش هستند.

    امروز افرادی که به مراکز یادگیری زبان انگلیسی مراجعه می‌کنند، بیشتر این لهجه را برای خودشان انتخاب کرده‌اند. در صورتی که می‌خواهید منابع بیشتری برای یادگیری در اختیار شما باشد بهتر است لهجه آمریکایی را انتخاب کنید.

    لهجه بریتیش

    فرهنگ‌ لغت‌های مختلفی که در جهان وجود دارند، بیشتر به لهجه بریتیش نوشته شده‌اند. مردم کشور آمریکا نیز این لهجه را دوست داشته و طرفداران زیادی در این کشور پیدا کرده است. در لهجه بریتانیایی ریشه فرانسوی بسیاری از کلمات حفظ می‌شود اما در لهجه آمریکایی این چنین نیست. تفاوت در تلفظ لغات این دو لهجه با یکدیگر بسیار زیاد است و در لهجه بریتانیایی املای کلمات نیز متفاوت می‌شود. برخی افراد ترجیح می‌دهند که این لهجه را برای خودشان انتخاب کنند تا متفاوت باشند.

    تفاوت لهجه‌های بریتیش و امریکن

    بریتیش یا آمریکن کدام یک بهتر است؟ با توجه به اینکه لهجه‌های بریتیش و امریکن تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، باید با توجه به معیارهایی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید. از تفاوت‌های این دو لهجه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    زیر و بمی صدا

    یکی از تفاوت‌های این دو لهجه زیر و بمی صدا در آنها است. لهجه امریکن نسبت به لهجه بریتیش آرام‌تر و یکنواخت بوده و فراز و فرود زیادی ندارد. اگر شخصی مکالمه به زبان انگلیسی را با سرعت بسیار بالایی انجام دهد لهجه امریکن بهتر با درک بهتری همراه می‌شود.

    مصوت‌ها

    در لهجه بریتیش مصوت‌های زیادی وجود دارد که باعث پیچیدگی این لحظه شده است. در لهجه امریکن این مصوت‌ها حذف شده‌اند و در بسیاری از لغات صدای ترکیبی وجود ندارد.

    تلفظ حرفR

    تلفظ این حرف در لهجه بریتیش در بسیاری از لغات انجام نمی‌شود اما در لهجه امریکن این چنین نیست.

    تلفظ حرفT

    گاهی اوقات این حرف در لهجه امریکن به طور کامل تلفظ نمی‌شود اما در برخی مواقع باید آن را تلفظ کرد.

    تفاوت در املای کلمات

    یکی از تفاوت‌های مهم لهجه بریتیش و امریکن تفاوت در املای کلمات است. در لهجه امریکن املا ساده‌تر است و می‌توان بسیاری از کلمات را به آسانی نوشت.

    تفاوتدردستورزبان

    این دو لهجه در دستور زبان هم با یکدیگر تفاوت دارند. برای استفاده از حروف اضافه در این دو لهجه از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.

    کدام لهجه را انتخاب کنیم؟

    با توجه به اینکه یادگیری زبان انگلیسی برای شما به چه منظور و هدفی انجام شود می‌توانید یکی از لهجه‌های مختلف آن را انتخاب کنید. شما با توجه به شغل خود و یا سفرهای خارجی که می‌روید باید معیار مناسبی برای انتخاب لهجه به دست آورید. اگر می‌خواهید درک و مکالمه زبان انگلیسی به راحتی برای شما انجام شود می‌توانید لهجه امریکن را برای خودتان انتخاب کنید.

    از آنجایی که تلفظ لغات در این لهجه بسیار ساده و آسان است بهتر می‌توانید جمله‌بندی‌ها را تشخیص داده و معنای آنها را درک کنید.  در صورتی که نمی‌تواند یک معیار مناسب برای انتخاب یک لهجه به دست آورید می‌توانید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

    سخن پایانی

    همانطور که در این مطلب توضیح دادیم زبان انگلیسی با لهجه‌های مختلف امریکن و بریتیش قابل یادگیری است. با توجه به اینکه لهجه از نظر تلفظ گرامر و بسیاری از موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند باید یکی از آنها را با توجه به هدف خود از یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید. تفاوت لهجه‌های بریتیش و امریکن باعث شده که کار برای انتخاب یکی از آنها از دشوار باشد. انتشارات رهنما جزوه‌ها و کتاب‌های تخصصی بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر می‌خواهید زبان انگلیسی در مدت کوتاهی برای شما قابل فهم شود، می‌توانید از خدمات مجموعه ما برخوردار شوید. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید