همه مقالات

خواندن کتاب داستان به زبان انگلیسی چه فوایدی دارد؟

خواندن کتاب داستان به زبان انگلیسی
  • یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌ها جهت یادگیری یک زبان، خواندن متن‌هایی از آن زبان است. هنگامی که شما می‌خواهید زبان‌های مختلفی از جمله زبان انگلیسی را یاد بگیرید، می‌توانید از طریق خواندن، پیشرفت کرده و یادگیری خود را هر روز کامل‌تر از روز قبل کنید. به گونه‌ای که شما می‌توانید از طریق این روش تمامی بخش‌های مربوط به زبان انگلیسی را که شامل واژگان، املا، دستور زبان و نوشتن می‌شود را یاد گرفته و حتی بهبود دهید. برای این کار تنها کافی است تا به سراغ کتاب‌های داستانی و مقالات انگلیسی بروید. توجه داشته باشید اگر در بخش واژگان، املا یا دستور زبان مشکل دارید، خواندن و مطالعه کتاب انگلیسی راهکاری خوب است.

    تاثیر و مطالعه کتاب داستان انگلیسی روی زبان

    خواندن انواع کتاب داستان انگلیسی می‌تواند تاثیری مثبت روی یادگیری زبان شما داشته باشد. قبل از شروع مطالعه لازم است تا دفترچه‌ای را کنار خود قرار دهید. حال در حین مطالعه کتاب، جملات، لغات یا دیگر مواردی که از نظر شما جدید هستند را نوشته و هر روز آن‌ها را دوره کنید. با دوره کردن این لغات در آینده نه چندان دور، پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

    دقت داشته باشید اگر در حین مطالعه کتاب داستان، نکات گرامری یا دستوری جدیدی به چشمتان خورد حتما آن را یادداشت کرده و ساختار مربوط به آن را در فاصله زمانی معین تمرین کنید. حتی برای یادگیری بیشتر می‌توانید مثال‌های مختلفی را در خصوص آن نکته پیدا کرده و روی آن‌ها کار کنید. تمامی این موضوعات باعث رشد زبان انگلیسی شما خواهد شد.

    همچنین اگر شما در زمینه لغات دچار مشکلاتی هستید، می‌توانید با لغاتی که نوشته‌اید برای خود جملات مختلفی را بنویسید و در داخل متن‌های متنوعی آن را به کار بگیرید. برای شروع کار شما می‌توانید از 20 دقیقه شروع کنید. این مقدار، زمان زیادی نیست. هنگامی که شما هر روز اقدام به مطالعه کتاب داستان انگلیسی کرده و این مدت را نیز حفظ کنید و در کنار آن لغات و نکات جدید را در درون یک دفترچه بنویسید انگلیسی شما هر روز بهتر می‌شود. این کار علاوه‌بر یادگیری زبان انگلیسی باعث لذت بردن از فرآیند یادگیری نیز خواهد شد.

    خواندن کتاب داستان چه تاثیری روی تقویت زبان انگلیسی دارد؟

    همان‌طور که در بالا گفتیم خواندن متن‌های مختلف می‌تواند سطح زبان شما را بهتر کند و شما با واژگان بیشتری آشنا خواهید شد. از طرفی خواندن یا همان مهارت Reading کمک بسیاری به بهبود مهارت writingیا نوشتن دارد. پس اگر در مورد نوشتن مطالب انگلیسی مشکلاتی دارید و می‌خواهید این مشکل را برای خود رفع کنید، باید به سراغ بهبود مهارت خواندن کنید تا با کلمات متعددی آشنا شده و دایره واژگان خود را گسترده‌تر کنید. پس اولین فایده از فواید خواندن کتاب داستان برای تقویت زبان انگلیسی بهبود مهارت نوشتن از طریق واژگان است. از دیگر فایده‌های یادگیری زبان از طریق مطالعه کتاب داستان انگلیسی می‌توان به پیشرفت سریع آن اشاره کرد.

    تفاوت داستان ها در سطوح مختلف یادگیری

    هنگامی که شما در یک دوره زبان انگلیسی پیشرفت می‌کنید، باید به سراغ داستان‌هایی با جملات طولانی‌تر و پیچیده‌تر بروید. داستان‌هایی که می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند موضوعات اجتماعی، بهداشت، ایمنی و… باشند. پس اگر شما در مراحل اولیه یا ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی هستید به سراغ کتاب داستان‌هایی بروید که دارای عکس‌های مختلفی هستند.

    وجود یک عکس می‌تواند به اندازه هزار کلمه در ذهن خواننده تاثیر بگذارد. کتاب‌هایی که برای دوره ابتدایی یادگیری زبان انگلیسی پیشنهاد می‌شوند دارای جملاتی با کلمات کلیدی کوتاه و تصاویر مرتبط ارائه می‌شوند. همان‌طور که متوجه شده‌اید برای یادگیری زبان در دوره‌های مختلف لازم است که کتاب مربوط به آن دوره را مطالعه کنید تا علاوه‌بر یادگیری دقیق دچار مشکلات دیگری نشوید.

    نکاتی درباره یادگیری زبان انگلیسی از طریق خواندن کتاب داستان

    در خصوص یادگیری زبان انگلیسی از طریق مطالعه کتاب داستان و فواید یادگیری آن نکات مختلفی وجود دارد. با دانستن این نکات شما می‌توانید تصمیم‌های درست‌تری بگیرید. به عنوان مثال اگر شما به هنگام مطالعه کتاب داستان، معنای برخی از کلمات و جمله‌ها را متوجه نشدید، نگران نباشید. این موضوع کاملا طبیعی است و فرقی ندارد در چه سطحی از یادگیری زبان انگلیسی هستید.

    راه حل موجود برای این موضوع این است که برای خود یک کتاب فرهنگ لغت خریداری یا نسخه کتابی آن را روی گوشی نصب کنید تا هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید. از دیگر نکاتی که در زمینه یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • تلاش کنید هنگام مطالعه و مواجه شدن با کلمات جدید، برای پیدا کردن معنی آن کلمه، از معانی نزدیک به آن هم استفاده کنید.
    • هر روز یا در مدت زمان معین، نوشته‌های خود و لغات جدیدی را که در دفتر یادداشت خود نوشته‌اید، مرور کنید. با مرور این کلمات، معانی، طرز نوشتن و دیگر مسائل در ذهن شما باقی خواهد ماند و روند یادگیری شما بهبود پیدا می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید