همه مقالات

چگونه به ترس از مکالمه زبان انگلیسی غلبه کنیم؟

English conversation
  • یکی از حالت‌های طبیعی که به دلایل مختلف در هر انسان به وجود می‌آید، ترس است که برای یادگیری زبان انگلیسی نیست ممکن است آن را تجربه کنید. افراد زیادی هستند که از مکالمه با زبان انگلیسی می‌ترسند و نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند. ما در مطلب می‌خواهیم روش‌های مختلفی را به شما توضیح دهیم تا بتوانید به ترس از مکالمه زبان انگلیسی غلبه کرده و شرایط بهتری را برای خودتان به وجود آورید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی بر خجالت غلبه کنیم با ما همراه شوید.

    ریشه ترس را بیابید

    برای جلوگیری از ترس در هنگام مکالمه زبان انگلیسی باید ریشه ترس را در وجود خودتان پیدا کنید. در برخی از افراد ترس به دلیل عدم یادگیری لغات زبان انگلیسی و در برخی دیگر به دلیل عدم یادگیری گرامر و به کارگیری صحیح افعال زبان انگلیسی است. شما ابتدا باید شرایط خود را بررسی کنید و بدانید که مشکل کار شما از کجا است که باید در آن ماهر شوید.

    برای مکالمه زبان انگلیسی هراس نداشته باشید زیرا همه افراد در مراحل اولیه یادگیری و مکالمه به زبان انگلیسی مشکلاتی داشتند که به مرور زمان آن را از بین برده‌اند. پس از اینکه ریشه ترس خود را پیدا کردید باید با یادگیری بیشتر از زبان انگلیسی آن را به طور کامل در هر زمینه‌ای که هست از بین ببرید. اگر مشکل شما در یادگیری لغت است می‌توانید هر روز زمان مشخصی را برای گسترش لغات زبان انگلیسی صرف کنید. صحبت کردن به زبان انگلیسی هیچ خجالتی ندارد و فراموش نکنید که همه چیز به مرور زمان درست و عالی می‌شود.

    صحبت کردن با یک فرد آشنا

    یکی از راه‌های از بین بردن ترس از مکالمه زبان انگلیسی این است که با فردی آشنا و صمیمی هم صحبت شوید. در روزهای اول یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از صحبت کردن با افرادی که بسیار سختگیر هستند بپرهیزید. این مورد باعث کاهش اعتماد به نفس شما در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود؛ بنابراین در ابتدای مکالمه از یک دوست بخواهید که زمانی را برای صحبت کردن با شما بگذراند.

    شما با یک فرد خودمانی می‌توانید تجربه بسیار بالایی در مکالمه زبان انگلیسی به دست آورید. این فرد به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون هیچ عجله‌ای مکالمه خود را انجام دهید. اگر در منزل خود این فرد را به همراه خود داشته باشید، شرایط بسیار عالی برای غلبه بر ترس شما به وجود خواهد آمد. شما می‌توانید از یکی از دوستان خودتان نیز بخواهید که در این راه شما را همراهی کند.

    اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

    یکی دیگر از روش‌های غلبه بر ترس برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی افزایش اعتماد به نفس شما است. برای این کار می‌توان جلوی یک آینه قرار گیرید و با خودتان به انگلیسی صحبت کنید. اگر اعتماد به نفس بالایی به دست آورید بهتر می‌توانید در جمع جملات انگلیسی را بیان کنید. شما در ابتدای مکالمه به زبان انگلیسی نباید سختگیر باشید و اگر در جملات به مشکل برخورد کردید، می‌توانید از دیکشنری و یا یادداشت‌هایی که به همراه دارید نیز استفاده کنید.

    اعتماد به نفس شما با صحبت کردن در جمع‌های خودمانی افزایش پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید ترس از مکالمه در شما به طور کامل از بین برود بهتر است پیش از مکالمه مهارت شنیداری خود را تقویت کنید تا بتوانید با مشاهده کردن فیلم‌های مختلف نوع جمله‌بندی و روش استفاده از لغات گوناگون در جملات را یاد بگیرید. با این کار شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید و می‌توانید از استرس برای شروع مکالمه به زبان انگلیسی جلوگیری کنید.

    گسترش لغات

    اگرچه گرامر نقش بسیار موثری در مکالمه زبان انگلیسی دارد اما اگر شما لغات زیادی را بلد نباشید نمی‌توانید مفهوم خود را برسانید. برای جلوگیری از ترس و استرس در مکالمه زبان انگلیسی باید لغات خود را گسترش داده و لغات بسیار زیادی را یاد بگیرید. شما برای این کار می‌توانید هر روز یک لغت را تکرار کرده تا در طول سال بتوانید ۳۶۵ لغت را به طور کامل یاد بگیرید.

    اگر زمان بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، می‌توانید روزانه چندین لغت را با خودتان تکرار کنید و فراموش نکنید که اصطلاحات و لغت‌های بسیار زیادی در زبان انگلیسی وجود دارد که به یکدیگر نزدیک هستند. شما می‌توانید از کارت‌های مختلف برای یادگیری لغات استفاده کنید. هرچه دایره لغات شما گسترش پیدا کند جمله‌بندی برای شما آسان‌تر می‌شود و حداقل می‌توانید در مکالمه منظور خود به افرادی که در اطراف شما قرار دارندبرسانید.

    مکالمه زبان انگلیسی دو نفره

    پیش از اینکه بخواهید مکالمه به زبان انگلیسی را در یک جمع تجربه کنید از مکالمه دو نفره استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره مکالمه به دست آورید و بتوانید بهتر صحبت کنید. مکالمه زبان انگلیسی دونفره به شما کمک می‌کند تا اگر ایرادی در جمله‌بندی داشته باشید، بتوانید آن را در زمان زیادی که دارید، برطرف کنید. در صورتی که یک فرد ماهر روبروی شما قرار گیرد کار شما سخت می‌شود، بنابراین سعی کنید فردی را برای این کار انتخاب کنید که سطح مکالمه او با شما تقریباً یکسان باشد.

    برای مکالمه به زبان انگلیسی سخت نگیرید و سعی کنید جملات ابتدایی را برای صحبت کردن استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا سرعت بیشتری برای صحبت کردن به دست آورید و به مرور زمان مشکلات خود را برطرف ساخته و دیگر نترسید.

    سخن پایانی

    ما در این مطلب شما را با نحوه از بین بردن اضطراب انگلیسی صحبت کردن آشنا کردیم. اگر شما بخواهید مکالمه به زبان انگلیسی به راحتی و بدون ترس برایتان انجام شود باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. استفاده از جزوه‌ها و کتاب‌های تخصصی آموزشی زبان انگلیسی هم به شما در این زمینه کمک زیادی خواهد. برای دریافت خدمات بیشتر در این زمینه می‌توانید از انتشارات رهنما کمک بگیرید. آموزش با خدمات مجموعه ما بسیار آسان و راحت می‌شود و شما در مدت بسیار کوتاهی می‌توانید با غلبه بر ترس خود مکالمه به زبان انگلیسی را به راحتی انجام دهید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید