فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه – فارسی

کتاب فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه – فارسی نوشته‌ی دکتر محمد رحیم احمدی (استادیار دانشگاه الزهرا)، فرهنگ مهمی است که در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ورزشی، رادیو-تلویزیونی،حوادث و… نقش به سزایی دارد. مخاطبان این فرهنگ یعنی کسانی که به مطالعه‌ی مطبوعات می‌پردازند یا مترجمین متون خبری و مطبوعاتی به این موضوع آگاه‌اند که یکی از کمبود‌های دانشجویان زبان فرانسه، فقدان فرهنگ مناسب در زمینه مطبوعات-خبری می‌باشد. حال فرهنگ پیش‌رو این کمبود را تا حد زیادی برطرف کرده است. فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه-فارسی از مقالات مختلف، روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های اینترنتی در طی تلاش‌های چند ماهه دکتر احمدی استخراج شده است. منابع معتبر و استخراج‌شده از روزنامه‌هایی مثل لوموند، فیگارو، لیبراسیون، اومانیته، ماهنامه لوموند دیپلماتیک، نوول ابسرواتور، اکسپرس، لوپوان، لیزیکو(روزنامه اقتصادی)، لوپاریزین، روزنامه ورزشی اکیپ، ژورنال دودیمانش، تارنمای خبری یاهو، گوگل و… می‌باشد. همچنین نویسنده‌ی این فرهنگ در راستای غنای بیشتر، از دو فرهنگ سیاسی و حقوقی به زبان فرانسه استفاده کرده است.

شناسه محصول: 611394

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

1/600/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه و فارسی

توضیحات فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه – فارسی

کتاب فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری فرانسه – فارسی نوشته‌ی دکتر محمد رحیم احمدی (استادیار دانشگاه الزهرا)، فرهنگ مهمی است که در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ورزشی، رادیو-تلویزیونی،حوادث و… نقش به سزایی دارد. مخاطبان این فرهنگ یعنی کسانی که به مطالعه‌ی مطبوعات می‌پردازند یا مترجمین متون خبری و مطبوعاتی به این موضوع آگاه‌اند که یکی از کمبود‌های دانشجویان زبان فرانسه، فقدان فرهنگ مناسب در زمینه مطبوعات-خبری می‌باشد. حال فرهنگ پیش‌رو این کمبود را تا حد زیادی برطرف کرده است. فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری از مقالات مختلف، روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های اینترنتی در طی تلاش‌های چند ماهه دکتر احمدی استخراج شده است. منابع معتبر و استخراج‌شده از روزنامه‌هایی مثل لوموند، فیگارو، لیبراسیون، اومانیته، ماهنامه لوموند دیپلماتیک، نوول ابسرواتور، اکسپرس، لوپوان، لیزیکو(روزنامه اقتصادی)، لوپاریزین، روزنامه ورزشی اکیپ، ژورنال دودیمانش، تارنمای خبری یاهو، گوگل و… می‌باشد. همچنین نویسنده‌ی این فرهنگ در راستای غنای بیشتر، از دو فرهنگ سیاسی و حقوقی به زبان فرانسه استفاده کرده است.

مترادف‌ها و معادل‌های کلمات به شکل به‌روز و مرسوم دنیا در بستر خبری و مطبوعاتی گرد‌آوری و ‌به کوتاه‌ترین شیوه آورده شده است. یکی از ویژگی‌های این فرهنگ این است که هر واژه‌ی مطبوعاتی با ترکیب‌ها و معانی مختلف آن آمده است. به علاوه ترکیبات مثال گونه‌ای که بعد از واژه‌ی اصلی آورده شده، درک واژه‌ها و اصطلاحات را آسان‌تر می‌کند.

فرهنگ واژگان مطبوعاتی و خبری به ترتیب حروف الفبا گردآوری شده و واژگان مختص هر حوزه‌ به صورت جداگانه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ورزشی، رادیو-تلویزیونی و حوادث تمییز داده شده است. همچنین بخش‌های پایانی کتاب به اسامی مکان‌های جغرافیایی (شهر‌ها، کشور‌ها)، علائم اختصاری سازمان‌های بین‌المللی، احزاب، نهاد‌های فرانسوی و دیگر نقاط جهان اختصاص یافته است.

کتب مرتبط

 

 

وزن 650 گرم
موضوع

Dictionary

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

None

CEFR

None

لهجه

None

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

دکتر محمد رحیم احمدی

سال انتشار

2010

شابک / ISBN

9789643673994

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

تعداد صفحات

415

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.