فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی نوشته‌ی محمد پرویز توسط انتشارات رهنما منتشر شده است. در این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ واژه‌ی دشوار ارائه شده است که در میان آن‌ها، واژه‌های هم‌آوا (دارای املا و تلفظ یکسان اما معنی و ریشه‌ی متفاوت)، واژه‌های هم‌نویسه (دارای املای یکسان اما معنی و تلفظ متفاوت)، واژه‌های مشابه و مترادف‌ها قرار دارد.

 

شناسه محصول: 411972

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

1/120/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

توضیحات فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی نوشته‌ی محمد پرویز توسط انتشارات رهنما منتشر شده است. در این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ واژه‌ی دشوار ارائه شده است که در میان آن‌ها، واژه‌های هم‌آوا (دارای املا و تلفظ یکسان اما معنی و ریشه‌ی متفاوت)، واژه‌های هم‌نویسه (دارای املای یکسان اما معنی و تلفظ متفاوت)، واژه‌های مشابه و مترادف‌ها قرار دارد.

هدف نگارش فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی ، درک و کاربرد صحیح معنایی و دستوری این واژه‌هاست. در این کتاب، نگارنده به بررسی بیش از ۱۰۰۰ واژه پرداخته که گاهی زبان‌آموزان حتی با رجوع به فرهنگ لغت قادر به تشخصی کاربرد دقیق و تمایز آن‌ها با کلمات دیگر نیستند. این واژه‌ها از لحاظ معنایی، دستوری، منظورشناسی و کاربردشان در زبان انگلیسی بریتانیایی و اِمریکن با هم مقایسه شده‌اند.

ویژگی‌های فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

  • بررسی بار فرهنگی کلمات
  • ارائه‌ی بیش از ۳۰۰۰ واژه‌ی دشوار
  • تشریح نکات دستوری
  • ارائه‌ی مثال‌های متنوع
  • تشریح اشتباهات رایج در زبان انگلیسی

ساختار فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی به بررسی رگه‌های معنایی برخی از این واژه‌ها پرداخته که از لحاظ معنایی به مثبت، منفی یا خنثی تقسیم‌بندی شده‌ و همچنین از حیث سبک‌های رسمی و غیررسمی نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

هر کلمه دارای بار فرهنگی است. بار فرهنگی که هر واژه در خود نهفته دارد و نکات دستوری و یا غلط‌های رایج دستوری نیز به صورت شفاف و روشن تشریح شده‌اند. این کتاب، جملات غلط و خطاهای رایج در ابتدای هر کلمه یا جمله را با نشانه‌ی ستاره مشخص کرده است.

استفاده از فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی بسیار آسان می‌باشد. مدخل‌های این فرهنگ لغت  بر اساس حروف الفبا تنظیم شده‌ و بعضی مواقع، واژه‌ها به صورت گروهی در مدخل قرار گرفته‌اند؛ و سعی شده پرکاربردترین آن‌ها در ابتدا قرار ‌گیرند.

در برخی از مدخل‌ها قسمتی به نام “توضیح بیشتر وجود دارد. در این قسمت، واژه‌هایی که در ردیف معنایی مدخل قرار دارند، گنجانده شده‎‌ است.

بخش “نکته‌ها” به همراه بخش “نکات دستوری” برای برخی از مشکلاتی که فارسی‌زبانان با آن مواجه می‌شوند، راهکار‌ کار‌هایی ارائه داده است. همچنین بعضی از نکات دستوری و کاربردی خیلی مهم زبان انگلیسی در این بخش تشریح شده است.

کاربرد و معانی واژه‌ها در انگلیسی بریتانیایی با BrE و در انگلیسی آمریکایی با نشانه‌ی اختصاری AmE مشخص شده است.

مثال‌های به‌کاررفته در این بخش از مثال‌های کاربردی بوده و همه به صورت ایتالیک(کج) نوشته شده است. همچنین در ابتدای کتاب راهنمای تلفظ و اختصارات در قالب جدول ارائه شده‌اند.

 

دیکشنری‌ها

هرکسی که مایل است از هر زبانی به طور ماهرانه استفاده کند، باید فرهنگ لغت را همراه خود قرار دهد. اگرچه دیکشنری‌ها یک کتاب مرجع هستند، اما به دلیل تنوع و گستردگی، استفاده از آن‌ها به برخی راهنماهایی‌ها و توضیحات نیاز دارد.

دیکشنری‌ها انواع مختلفی دارند:

  • دیکشنری تخصصی: فرهنگ لغت‌ها می‌توانند عمومی یا تخصصی باشند. فرهنگ لغت عمومی شامل دامنه‌ی وسیعی از انواع کلمات است اما دیکشنری تخصصی، متمرکز بر روی یک زمینه‌ی خاص مانند پزشکی، حقوق، مهندسی برق و … است.
  • دیکشنری تک زبانه: برای کلمات و تعاریف آن‌ها، از یک زبان استفاده می‌کند.
  • دیکشنری دو زبانه: این فرهنگ لغت معنی کلمات را به دو زبان در اختیار ما قرار می‌دهد.
  • دیکشنری چند زبانه: معنی کلمات را در چند زبان مختلف در اختیار ما قرار می‌دهد.
  • دیکشنری ریشه‌شناسی: پیشرفت یک کلمه را با گذشت زمان دنبال کرده و نمونه‌های تاریخی را برای نمایش تغییرات ارائه می‌دهد.
  • دیکشنری جدولی: کلمات را با توجه به تعداد حروف گروه بندی کرده تا به افراد کمک کند تا کلمات با طولی مشخص را برای تکمیل معماهای جدول پیدا کنند.
  • فرهنگ لغت قافیه‌ای: نوعی از فرهنگ لغت است که در آن کلمات بر اساس صداهای انتهایی خود در یک گروه قرار می گیرند. وقتی دو کلمه با یک صدا خاتمه می یابند، به آنها هم قافیه می‌گویند. از این دیکشنری بیشتر در شعرها استفاده می‌گردد.
  • دیکشنری تصویری: اغلب به جای اینکه یک لیست الفبایی از کلمات باشند، توسط تصاویر و عکس‌ها سازماندهی می‌شوند.
  • اصطلاح‌نامه: کتابی است که کلمات را با توجه به مفاهیم آنها گروه بندی می‌کند؛ بنابراین مترادف‌ها و کلماتی که معنی آن‌ها نزدیک به هم می‌باشند، با هم گروه‌بندی می‌شوند.
  • واژه‌نامه‌ی لغات دشوار (Glossary): لیستی از کلمات یا عباراتی -همراه با تعریف- است که در یک زمینه‌‌ی خاص استفاده می‌شود، و اغلب در پشت کتاب‌های تخصصی یا دانشگاهی به عنوان ضمیمه جای دارند.

لغت‌نامه‌ها، هرچند در موارد بسیار نادر، ممکن است دارای خطا باشند. ثانیاً، این اشتباه است که فرض کنیم که چون کلمه‌ای در یک یا چند فرهنگ لغت یافت نمی‌شود، بنابراین وجود خارجی ندارد؛ برای مثال، کلمه‌ی peradventure در تعدادی از لغت‌نامه‌های شناخته شده مانند فرهنگ لغت Oxford Advanced Learner’s یافت نمی‌شود، اما مدت زیادی است که در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد وجود داشته است. مجدداً لازم به ذکر است که معمولاً بین لغت‌نامه‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. هیچ دو دیکشنری دقیقاً طرح یا الگوی یکسانی ندارند. به طور خاص، فرهنگ لغت پیشرفته‌ی آکسفورد «foodstuff» را به عنوان ‘usually plural’ تعیین کرده، در حالی که فرهنگ لغت انگلیسی معاصر لانگمن آن را ‘uncountable, countable or plural’ می‌داند.

در نهایت، مهم است بدانید که فرهنگ لغت‌ها در درجه اول باید مورد استفاده قرار گیرند، نه اینکه مانند کتاب خوانده شوند. اگرچه بسیاری از افراد روش دومی را انجام می‌دهند، اما این عادتی نیست که مورد تشویق قرار گیرد.

کاربران یک زبان زمانی هنگامی که با کلمات جدید مواجه می‌شوند یا نیاز به تایید وضعیت و کاربرد کلمات دیگر دارند، باید به فرهنگ لغات مراجعه کنند. این امر به آن‌ها امکان درک کلمات در متن -context- را می‌دهد.

کتب مرتبط با فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

برای مطالعه توصیحت کمیلی در مورد فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی اینجا کلیک کنید.

فرهنگ واژه های مشکل آفرین زبان انگلیسی

وزن 356 گرم
موضوع

Dictionary

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

None

CEFR

None

لهجه

None

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

محمد پرویز

سال انتشار

2013

شابک / ISBN

9789643675530

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

تعداد صفحات

320

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.