همه مقالات

معرفی 10 مورد از بهترین کتاب‌های تقویت مهارت اسپیکینگ

speaking test
  • صحبت کردن به زبان انگلیسی نیاز به تسلط و مهارت در تلفظ صحیح لغات دارد و این موضوع برای تمام داوطلبان آزمون های انگلیسی ساده نیست و موجب می‌شود تا در زمان صحبت کردن دچار استرس شوند و نتوانند لغات را به درستی بیان کنند. با استفاده از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ به راحتی می‌توان در این مهارت تسلط کافی کسب نمود.

    در این بخش قصد داریم چند کتاب مفید برای تقویت اسپیکینگ را معرفی کنیم تا مهارت گفتاری شما بهبود ‌یابد این کتاب ها در دسته های مختلفی تقسیم بندی میشود که در ادامه میتوانید با آنها آشنا شوید:

    معرفی بهترین کتاب های تقویت مکالمه انگلیسی

    Speak out

    هدف سری کتاب های SpeakOut آموزش مهارت های گفتاری هدفمند در کنار متن‌های به دقت طراحی شده و فایل‌های صوتی، امکان بهره‌برداری‌ بیشتر از مطالب را برای زبان‌آموزان بزرگسال فراهم می‌آورد. این کتاب به لهجه بریتیش و یکی از بهترین کورس بوک های آموزشی است. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Speak Now

    کتاب Speak Now توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است. این مجموعه با هدف برقراری ارتباط، به زبان‌آموزان نحوه‌ی مکالمه با اعتماد به نفس را آموزش می‌دهد. این کتاب به لهجه امریکن میباشد و یکی از بهترین کورس بوک های آموزشی میباشد.

    تمرکز اصلی کتاب های Speak Now  بر تقویت مهارت‌های  Speaking، Listening  و Pronunciation بوده و به وسیله‌ی تمرین‌های گوناگون به تقویت آن‌ها می‌پردازد. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Speak English Like An American

    کتاب Speak English Like An American به آموزش اصطلاحات مورد استفاده در مکالمات روزمره زبان انگلیسی می‌پردازد.

    کتاب Speak English Like An American حاوی کلمات و جملاتی‌ست که در صحبت روتین بین مردم به صورت محاوره استفاده می‌شود. این نوع اصطلاحات به طور معمول در آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش زبان تدریس نمی‌شوند و زبان‌آموزان، این اصطلاحات را از معاشرت با افراد Native ، فیلم دیدن و شنیدن آهنگ یاد می‌گیرند.

    Street Talk

    کتاب های Street Talk یک مجموعه سه جلدی محبوب است که به وسیله آن می توانید دیالوگ ها، بازی ها، جدول ها و مجموعه اصطلاحات و کلمات عامیانه‌ای که در صحبت‌های روزانه کاربرد دارد را یاد بگیرید. درصورتی در سطح متوسطی از زبان هستید با خواندن این کتاب می‌توانید روان و بی مشکل‌ صحبت کنید. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Contemporary Topics

    کتاب  Contemporary Topics با نگاهی آکادمیک، جهت تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی، مهارت اندیشیدن، بحث کردن، ابراز نظر و روش‌های مطالعه طراحی شده است تا دانش‌آموزان را از نظر مهارت‌های زبانی برای زندگی واقعی آکادمیک و حرفه‌ای آماده کند.

    دروس این کتاب با رویکردی مدرن نگارش شده‌اند؛ در هر درس زبان‌آموز با طیفی از محتوای آموزشی در سطح متوسط (B1) و تمریناتی جذاب و جدید روبه‌رو می‌شود که به‌صورت تدریجی مشارکت متعهدانه‌ در امر آموزش و مدیریت مطالعه را به زبان‌آموز می‌آموزد. این کتاب به لهجه امریکن و مخصوص لیسنینگ اپسکینگ است. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Q Skills For Success Listening And Speaking

    سری کتاب  های Q Skills for Success Reading and Writing انتشارات آکسفورد این مجموعه را جهت تقویت مهارت‌های خواندنی و نوشتاری با لهجه‌ی امریکن برای مخاطبان بزرگسال منتشر کرده است. این سری کتاب‌ها برای آموزش آکادمیک و آمادگی آزمون‌های تافل و آیلتس نیز مناسب هستند.

    این مجموعه هم برای استفاده در آموزشگاه‌ها و تدریس توسط معلم و هم برای خودآموزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Real Listening And Speaking

    مجموعه  کتاب های Real Listening and Speaking به شما اعتماد به نفس کافی جهت مکالمات روزمره به زبان انگلیسی را می دهد. تمام تمرینات کتاب حول محورموضوعات کاربردی روزمره از جمله مطالعه،مسافرت و روابط اجتماعی می چرخد.

    این کتاب به لهجه بریتیش است و مناسب لیسنینگ اسپیکینگ و ازمون آیلتس میباشد. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Improve Your Skills Listening & Speaking

    کتاب Improve your Skills Listening & Speaking منتشر شده توسط انتشارات  MacMillan می‌باشد. این کتاب برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری، و همچنین برای داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند طراحی شده است.

    ویژگی اصلی این کتاب تاکید فراوان بر انواع گوناگون تمرینات است. مخاطبان در حین خواندن کتاب با انواع سوالات به چالش کشیده می‌شوند. این کتاب با متد آموزشی منحصربه‌فرد خود، مخاطبان را به‌طور کامل برای آزمون آیلتس آماده می‌کند. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Collins Speaking For IELTS

    کتاب  های Collins Speaking  شما را برای بخش Speaking آزمون آیلتس آماده می‌کند. این کتاب برای داوطلبانی که نمره‌ی آن‌ها در آزمون آیلتس حدود 5 تا 5.5 بوده نوشته‌ شده و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند نمره‌‌ی 6.5 و بالاتر در این آزمون کسب کنند.

    رویکرد ساختارمند، پاسخ‌نامه جامع و نمونه پاسخ‌های این کتاب به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که شما می‌توانید از آن به‌ صورت Self-Study خودخوان  استفاده کنید. این کتاب به لهجه بریتیش و مناسب آزمون آیلتس است. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    Collins Skills for The TOEFL iBT Test Listening and Speaking

    مجموعه کتاب های Collins Skills for The TOEFL iBT Test یک مجموعه دو جلدی شامل Listening and Speaking و Reading and Writing است که زبان آموزان را برای شرکت در آزمون TOEFL آماده می کند. این کتاب ها شامل استراتژی ها و نکات مفید برای بهبود نمره شرکت کنندگان در این آزمون هستند. این کتاب به لهجه امریکن و مناسب برای تافل است. در این بخش لیست سری کتاب های این مجموعه را مشاهده می‌کنید :

    سخن پایانی

    در این بخش از مقالات سایت رهنما به معرفی 10 کتاب تقویت مکالمه زبان انگلیسی پرداختیم. شما میتوانید با بررسی ویژگی هرکدام از کتاب ها و سطح زبان خود بهترین کتاب را انتخاب کنید تا بتوانید به بهبود سطح اسپیکینک خود کمک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید