فرهنگ دانش انگلیسی– فارسی قیمت اصلی 1/000/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 700/000 ﷼ است.
بازگشت به محصولات
تصویر روی جلد کتاب فرهنگ واژه های همنشین
فرهنگ واژه های همنشین قیمت اصلی 3/500/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 2/800/000 ﷼ است.

فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی

فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی

کتاب فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی، نوشتۀ پرویز چشمه‌خاور و انتشارات رهنما آن را منتشر کرده است. این کتاب یک فرهنگ لغت چند‌زبانه است و برای ترجمه و یادگیری زبان‌های انگلیسی، هندی و فارسی طراحی شده است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده است بستر ارتباط و یادگیری واژگان، اصطلاحات، مفاهیم و عبارات این سه زبان را فراهم و به خوانندگان و مخاطبان این کتاب در درک عمیق و بهتر کمک کند.

 

شناسه محصول: 411891

قیمت اصلی 1/500/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 1/200/000 ﷼ است.

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی

کتاب فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی، اولین فرهنگ لغتی است که کلمات و جملات روزمرۀ زبان هندی را با تلفظی بومی و سلیس، کاربردی و قابل درک دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این کتاب حاصل سال‌ها تحقیق، تدریس، جست‌و‌جو و تلاشی مستمر است که در آن سعی شده است تا با ذکر مثال‌های گویا به زبان هندی و معادل فارسی آنها، مفهوم هر کلمه و اصطلاح دربرابر معادل انگلیسی آن برای خوانندگان روشن شود. علاوه بر مبنا قراردادن الفبای زبان انگلیسی، در ابتدای کتاب کلمات برمبنای الفبای فارسی نیز ارائه شده تا خواننده بتواند با مراجعه به آن و یافتن شمارۀ صفحه در مقابل هر کلمۀ فارسی، معنای کلمات را به هر دو زبان انگلیسی و هندی به‌آسانی جست‌و‌جو کند.

ساختار و ویژگی‌های کتاب فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی

مخاطب در این فرهنگ لغت با واژگان و اصطلاحات رایج هر سه زبان روبه‌رو است. کتاب به‌شکل سه ستون طبقه‌بندی شده است؛ ستون اول، واژه‌ها و عبارات انگلیسی، ستون دوم، معادل کلمات به‌زبان هندی و ستون سوم، ترجم و معادل کلمات در فارسی.

  • کاربرد چندوجهی: مخاطبان این کتاب، زبان‌آموزان، مترجمان و علاقه‌مندان به این حوزه هستند که در محیط‌های چند‌زبانه کار می‌کنند.
  • یادگیری زبان: افراد با مطالعۀ این کتاب، واژگان زیادی را از سه زبان انگلیسی، هندی و فارسی یاد می‌گیرند. زبان‌آموز می‌تواند برنامه‌ریزی کند و هر روز چند کلمه از این فرهنگ لغت را بخواند و یاد بگیرد. این کار باعث می‌شود دایرۀ واژگانی زبان‌آموز و حتی مترجمان در سه زبان مختلف تقویت شود.
  • ترجمه: این فرهنگ لغت می‌تواند منبع مناسب، کاربردی و مفیدی برای مترجمان باشد، زیرا نیازهای آنها را در پیداکردن معادل‌های درست و مناسب کلمات برطرف می‌کند.
  • یادگیری هم‌زمان سه زبان: این کتاب برای آن دسته از افرادی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند و روابط کاری بین‌المللی دارند، بسیار مناسب است؛ هم می‌توانند دایرۀ واژگانی انگلیسی خود را تقویت کنند و هم دایرۀ واژگانی زبان هندی. به‌طور کلی، این کتاب می‌تواند منبع قابل دسترس و سریعی برای برقراری ارتباط باشد.
  • جامعیت و تنوع واژگان: این کتاب سعی کرده است برای بی‌نیازکردن مخاطب، از دایرۀ واژگانی وسیعی استفاده کند که تمامی اصطلاحات و کلمات روزمره و تخصصی را پوشش دهد.
  • رویکرد فرهنگی: این کتاب در عین حال که معادل‌های واژگان زیادی را ارائه کرده است، به تفاوت‌های فرهنگی آنها نیز توجه کرده است.

زبان و فرهنگ واژگان هندی در کتاب فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی: زبان هندی همانند زبان‌های همسایه و همجوار خود در جنوب آسیا همچون زبان‌های بنگالی، گجراتی، مراتی، نپالی، پنجابی، سینالا و اردو، بسیاری از ساختارها و واژگان خود را از زبان سانسکریت که به زبان سنتی هند باستان است، کسب کرده است. سانسکریت نیز به‌نوبۀ خود در منشأ زبان‌های کلاسیک اروپا سهیم است.

زبان‌های لاتین، یونانی و سانسکریت همگی اعضای متوازی و مشابه خانوادۀ زبان هندواروپایی هستند که از آنها زبان‌های متعدد جنوب آسیایی پدید آمده و زیر مجموعۀ هند و آریایی را تشکیل می‌دهند. این پیامد باعث شده که زبان‌های کنونی جنوب آسیایی از بستگان دور زبان‌های اروپایی به‌حساب بیایند؛ آنچنان که این موضوع از مشابهت بعضی واژه‌های هندی  و معادل انگلیسی آنها نمایان است، مانند واژه name که معادل انگلیسی واژۀ نآم در زبان هندی است و معادل کلمۀ father، در زبان هندی پیتآ است.

 

کتب مرتبط با کتاب فرهنگ سه ‌زبانه انگلیسی-هندی-فارسی

وزن

420 گرم

موضوع

Dictionary , other language

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

Intermediate

CEFR

B1-B2

لهجه

None

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

پرویز چشمه خاور

سال انتشار

2009

شابک / ISBN

9789643673130

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

تعداد صفحات

382

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.