فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی

فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی اولین فرهنگ واژگان توصیفی هنر است که همه‌ی هنرها را در بر می‌گیرد، چرا که تاکنون کتاب‌ها و فرهنگ‌های موجود، به این شکل فراگیر، در تمام زمینه‌های هنری تالیف نشده ‌است و منابع به چاپ رسیده‌ -اعم از دایره‌المعارف‌ها و فرهنگ‌ها- یا تنها فقط به چند رشته‌ی هنری اختصاص داشته، یا صرفا در رابطه با یک شاخه از هنر تألیف و چاپ شده‌اند. کتاب واژگان توصیفی هنر انگلیسی-فارسی ثمره‌ی 30 سال فعالیت و تدریس -در مراکز هنری و دانشگاهی- نویسنده است و به نوعی حاصل تمام عمر هنری وی محسوب می‌شود.

 

شناسه محصول: 411920

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

1/840/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

توضیحات کتاب واژگان توصیفی هنر انگلیسی-فارسی

فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی اولین فرهنگ واژگان توصیفی هنر است که همه‌ی هنرها را در بر می‌گیرد، چرا که تاکنون کتاب‌ها و فرهنگ‌های موجود، به این شکل فراگیر، در تمام زمینه‌های هنری تالیف نشده ‌است و منابع به چاپ رسیده‌ -اعم از دایره‌المعارف‌ها و فرهنگ‌ها- یا تنها فقط به چند رشته‌ی هنری اختصاص داشته، یا صرفا در رابطه با یک شاخه از هنر تألیف و چاپ شده‌اند. فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی ثمره‌ی 30 سال فعالیت و تدریس -در مراکز هنری و دانشگاهی- نویسنده است و به نوعی حاصل تمام عمر هنری وی محسوب می‌شود.

در فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی بیش از 5000 واژه مربوط به هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی گنجانده شده‌است. هدف نویسنده از به رشته‌ی تحریر درآوردن فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی ، خدمت به هنر ایران، تکیه برتوانایی‌ها و دانش ایرانیان و افزایش سطح علمی هنرمندان جوان است؛ وی قصد بی‌نیازی در این امر از مدد نویسندگان دیگر کشورها را داشت. در تألیف فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی حدالامکان  از نظرات کارشناسی اساتید رشته‌های مختلف هنر بهره گرفته شده‌ و منابع متعددی نیز برای دستیابی به واژگان و مفاهیم آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. باتوجه به اهمیت منابع، نویسنده منابع را در بخش مربوطه معرفی کرده‌ است تا درصورت نیاز، امکان مراجعه به منابع را وجود داشته‌باشد. فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی ، مرجع مناسبی برای استفاده‌ی اساتید، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به هنر و واژگان مرتبط با آن می‌باشد.

ساختار فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی

به کل مطالب فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی در 8 فصل پرداخته شده ‌است که عناوین فصول به شرح زیر می‌باشد:

  • فصل اول به طراحی و نقاشی که شامل (سبک‌ها، مکاتب، گروه‌ها، گرایش‌های نقاشی)،(ابزار و مواد طراحی و نقاشی)،(عناصر بصری) و (اصطلاحات تخصصی کاربردی) است.
  • فصل دوم مختص به مبحث معماری است و به مطالبی چون (سبک‌ها، مکاتب، گروه‌ها و جنبش‌های معماری ایران و جهان)،(مصالح‌شناسی معماری)،(واژه‌های تخصصی و سنتی معماری ایران و جهان) ‌می‌پردازد.
  • فصل سوم به فرهنگ واژگان گرافیک که (انواع گرافیک)،(اصطلاحات گرافیک) و (ابزار و مواد گرافیک) هستند پرداخته است.
  • فصل چهارم کلمات مرتبط با صنایع دستی که حاوی چنین عناوینی است را پوشش می‌دهد. (نواع صنایع دستی) و (ابزار و مواد رشته‌های صنایع دستی)
  • کلمات فصل پنجم در رابطه با پیکره‌سازی و نقش برجسته است و شامل مواردی ازین دست می‌باشد.(تکنیک‌ها ، سبک‌های پیکره‌سازی و نقش برجسته)،(اصطلاحات پیکره‌سازی و نقش برجسته) و (ابزار و مواد)
  • فصل ششم به عکاسی اختصاص دارد و واژگان مرتبط با چنین عناوینی را در بر دارد. (دوربین عکاسی و اجزای آن)،(انواع فیلم عکاسی)،(انواع فیلتر) و…
  • فصل هفتم در رابطه با تئاتر و سینما است و کلماتی دررابطه با (انواع گونه‌های نمایشی( ،( اصطلاحات نمایشی)،( سبک‌های سینمایی) دربر‌می‌گیرد.
  • فصل هشتم: موسیقی

درباره‌ی نویسنده فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی

عبدالرضا اتحاد، متولد 1335 شهر ساری، کارشناس ارشد پژوهش هنر و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد است. وی 18 کتاب در زمینه‌ی هنر تألیف کرده‌است. این کتاب که نوسنده به عنوان ارزشمندترین اثر خود از آن یاد کرده ثمره‌ی سی سال زندگی هنری وی و تدریس در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های هنر است. هدف وی، بالا بردن سطح علمی هنرمندان کشور بوده که با به طبق‌اخلاص گذاشتن دانش خود این امر را میسر کرد.

Vocabulary  چیست؟

گستردگی و تقویت پیوسته‌ی دایره‌ی واژگان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم در یادگیری زبان جدید است. گسترش دایره لغات انگلیسی پروسه‌ای طولانی و پیوسته بوده و نیازمند تلاش است، همچنین ضروری است درک صحیحی از مفهوم کلمات در حال یادگیری داشت.

کلمات ابزار برقراری ارتباط تلقی می‌شوند و این ابزار علاوه بر سخن گفتن، برای نوشتن و گوش دادن به محتواهای انگلیسی نیز کاربرد دارد و داشتن دامنه لغات غنی کمک بزرگی برای انتقال معنا و مفهوم مورد نظر به مخاطب بوده و علاوه بر آن ساده‌ترین راهی است که فرد را به یک سخنور و نویسنده توانمند بدل می‌کند.

برای مثال ممکن است گرامر شخص ضعیف باشد و با کلمات منظور خود را به نحوی برساند، اما ممکن نیست بدون دانستن کلمات ارتباط برقرار کرد زیرا در حقیقت ابزار اصلی برقراری ارتباط در دست نیست.

یادگیری لغات به طور کلی به دو دسته لغات درکی (receptive vocabulary) و لغات بیانی (expressive vocabulary) تقسیم می‌شود. لغات درکی کلماتی هستند که شخص هنگام بلرخورد با آن‌ها، معنیشان را درک و قادر به پاسخگویی به آن‌هاست ولی نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لغات بیانی نیز لغاتی هستند که شخص در ادبیات خود به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای موفقیت در یادگیری لغات لازم است که آن‌ها را ابتدا به صورت درکی و سپس بیانی آموخت.

راهکارهایی برای گشترش دایره لغات

  • واژه‌نامه شخصی :داشتن دفتر و یا یادداشت کلمات جدید به همراه معنی در نت گوشی
  • تکرار و تمرین: تکرار کلمات در صحبت‌ها و استفاده به صورت پی‌در پی
  • دادن مفهوم شخصی به کلمات جدید: مرتبط کردن جملات یا کلمات جدید به یک تصویر یا مفهوم آشنا
  • مطالعه: خواندن متون، داستان، اخبار و حتی محتوای آنلاین
  • تجزیه و تحلیل کلمات: کم کردن وابستگی به دیکشنری تا حد امکان و حدس زدن کلمات جدید با توجه به محتوای جمله یا متن و سپس چک کردن در دیکشنری در صورت نیاز
  • در نظر گرفتن کاربرد کلمات: سنجیدن موارد استفاده کلمات جدید و دیدن مثال‌های متعدد
  • استفاده فعال از آموخته‌ها: سعی در استفاده از کلمات جدید و جایگزین کردن آن‌ها با کلمات قدیمی هم‌معنی
  • تعیین هدف: مشخص کردن تعداد مشخصی کلمه برای یادگیری به‌صورت ماهانه یا هفتگی

کتب مرتبط با فرهنگ واژگان توصیفی هنر انگلیسی – فارسی

برای مطالعات توضیحات تکمیلی اینجا کلیک کنید.

وزن 694 گرم
موضوع

فرهنگ لغت, واژگان

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

None

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

عبدالرضا اتحاد

سال انتشار

2010

شابک / ISBN

9789643673208

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

تعداد صفحات

509

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.