Understanding Poetry شناخت شعر

کتاب Understanding Poetry شناخت شعر مجموعه‌ای از برترین اشعار جهان و حاوی تمامی نکاتی‌ست که برای نوشتن شعر لازم است. این کتاب برای ارائه به دانشجویان رشته‌های گرایش زبان به قلم تحریر درآمده است.

هدف کتاب Understanding Poetry شناخت شعر استفاده‌ی بهینه و بهره‌وری از ادبیات انگلیسی توسط دانشجویان بوده و تمام اشعاری که برای تحقق این هدف لازم هستند در این کتاب گردآوری شده‌اند. روش مطالعه‌ی کتاب به این صورت است که ابتدا، اشعار خوانده شده و سپس در گروه‌های متشکل از دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در آخر، دانشجویان باید به تنهایی به بررسی زوایای آن بپردازند. پیشنهاد نویسنده‌، مطالعه‌ی مطالب کتاب در کلاس و بررسی آن‌ها به صورت گروهی است و پس از این که نظرات و تحلیل‌ها در کلاس به اشتراک گذاشته شد، هر فرد باید با توجه به پیش زمینه‌ای که پیدا کرده است و به تنهایی، به نتیجه‌ی نهایی برسد. کتاب Understanding Poetry  مرجعی مناسب برای دانشجویان رشته‌های گرایش زبان، علی‌الخصوص دانشجویان زبان‌شناسی و ادبیات انگلیسی است.

شناسه محصول: 512034

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

1/840/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

کتاب Understanding Poetry شناخت شعر مجموعه‌ای از برترین اشعار جهان و حاوی تمامی نکاتی‌ست که برای نوشتن شعر لازم است. کتاب Understanding Poetry شناخت شعر برای ارائه به دانشجویان رشته‌های گرایش زبان به قلم تحریر درآمده است.

هدف کتاب Understanding Poetry شناخت شعر استفاده‌ی بهینه و بهره‌وری از ادبیات انگلیسی توسط دانشجویان بوده و تمام اشعاری که برای تحقق این هدف لازم هستند در کتاب Understanding Poetry شناخت شعر گردآوری شده‌اند. روش مطالعه‌ی کتاب Understanding Poetry شناخت شعر به این صورت است که ابتدا، اشعار خوانده شده و سپس در گروه‌های متشکل از دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در آخر، دانشجویان باید به تنهایی به بررسی زوایای آن بپردازند. پیشنهاد نویسنده‌، مطالعه‌ی مطالب کتاب Understanding Poetry شناخت شعر در کلاس و بررسی آن‌ها به صورت گروهی است و پس از این که نظرات و تحلیل‌ها در کلاس به اشتراک گذاشته شد، هر فرد باید با توجه به پیش زمینه‌ای که پیدا کرده است و به تنهایی، به نتیجه‌ی نهایی برسد. کتاب Understanding Poetry شناخت شعر مرجعی مناسب برای دانشجویان رشته‌های گرایش زبان، علی‌الخصوص دانشجویان زبان‌شناسی و ادبیات انگلیسی است.

ساختار کتاب Understanding Poetry شناخت شعر

  • برای آشنایی بهتر شما، عناوین کتاب Understanding Poetry شناخت شعر که 13 عنوان هستند ذکر شده‌اند:
  • What is Poetry
  • Writing About Poetry
  • Discovering a poem
  • English Romantic Poetry
  • Poem Paraphrased
  • Balled, epic, and Other Narrative Poetry
  • Lyrical and reflective poetry
  • Evaluation Poetry: Sylvia Plath’s DADDY
  • Image, Metaphor, Symbol, myth
  • A formalistic approach
  • A note on the teaching of poetry
  • Poems for further reading
  • Terms for critical analysis

درباره‌ی نویسندگان کتاب Understanding Poetry شناخت شعر

رضا دیداری، استادیار ادبیات انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است.

مژگان منصوری استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز می‌باشد.

چیستی و تاریخچه‌ی ادبیات انگلیسی

ادبیات انگلیسی (English Literature) به مجموع متون، تصنیف و اشعاری گفته می‌شود که توسط نویسندگان، شاعران و سخنوران به زبان‌ انگلیسی به رشته‌ی تحریر در آمده است. گستردگی زبان انگلیسی سبب شده تا نویسندگان و ادبای بزرگ تاریخ، آثاری به این زبان خلق کنند. رشته‌ی ادبیات انگلیسی نیز از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی در سرتاسر جهان بوده و در بین دانشجویان از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

تاریخچه‌ی ادبیات انگلیسی

اگر قصد بررسی تاریخچه‌ی ادبیات به طور کلی را داشته باشیم، چهار دسته‌ی اصلی زیر را باید مورد بررسی قرار دهیم:

  • ادبیات انگلیسی باستان (آنگلوساکسون) ادبیات مکتوبی است که ساکسون‌ها و دیگر قبایل ژرمن -مانند جوت‌ها و آنگل‌ها- پس از اتمام جنگ با رومیان و ساکن شدن در انگلستان از خود به جا گذاشتند؛ این نوع از ادبیات با ورود نورمن‌ها پایان یافت. ژانرهای این ادبیات اشعار حماسی، تذکره‌ی بزرگان، خطابه‌های مذهبی، ترجمه‌هایی از کتاب مقدس، آثار حقوقی، شرح وقایع، چیستان و مواردی از این قبیل می‌باشد. به طور کلی 400 نسخه خطی از این نوع ادبیات باقی مانده است.
  • ادبیات انگلیسی میانه در سده‌ی 12 میلادی به عنوان سبک نوینی از ادبیات به میان آمد و می‌توان گفت نخستین گونه‌ایست که برای خوانندگان و شنوندگان معاصر قابل درک است. ترجمه‌های انجیل به انگلیسی میانه، کمک زیادی در تبدیل زبان انگلیسی به زبانی ادبی کرده‌اند. سه دسته‌ی اصلی آن، ادبیات مذهبی، عشق درباری و آرتوری است. این نوع ادبیات نیز 331 سال در بین مردم رواج داشت و پس از آن استاندارد چنسری -زبان انگلیسی رایج در لندن- جایگزین آن شد و به صنعت چاپ سامان داد.
  • دوران مدرن اولیه شامل دوره‌هایی ماند ادبیات رنسانس، دوران الیزابتی، دوران جاکوبی، دوره بازگشت سلطنت و دوران آگوستین است. در پی معرفی صنعت چاپ، ادبیات بومی در انگلستان شکوفا شد و الهام‌بخش نیایش سرایی‌های محلی شد. کتاب ادعیه عمومی که تاثیر عمیقی بر ادبیات انگلیسی داشت نیز در همین دوره به تحریر در آمد. در این دوره نمایشنامه‌های بزرگی با دو لحن درباری و عامیانه خلق شد و می‌شود گفت نویسندگان این آثار، همگی از الگوهای ایتالیایی خود تاثیر گرفته بودند. شکسپیر پس از مرگ به چهره‌ی ادبی مشهور دوره جاکوبی بدل شد، و متاثر از ادبیات لاتین دست به آفرینش تیپ یا کاراکتر زد؛ اگرچه او هجونویس قهاری نیز بود و همواره رد طنزی ظریف در آثار وی قابل مشاهده است.
  • ادبیات در سده‌ی 19 و دوره‌ی رمانتیسیسم انقلابی دیگر بود که منشا آن جنبش رمانتیسم بود. این جنبش، جنبشی فکری، ادبی و هنری بود که سبب پیدایش افسانه‌های غنایی شد. می‌توان گفت نخستین شاعران رمنس نوع جدیدی از گرایش به احساسات و درونگرایی را به ارمغان آوردند.
  • دوره رمان آمریکایی (از رمانتیسم تا واقع گرایی) توسط نویسندگان ساکن مستعمرات انگلستان آغاز شد که مصمم بودند تا به برتری پایان‌ناپذیر داستان‌های بریتانیا پایان دهند. آن‌ها خالق داستان کوتاه، و مبدع داستان‌های جنایی بودند. جنبش رمانتیسیسم که پیش از این غالب بود سبب شد تا بذر مکتب تعالی‌گرایی در ذهن نویسندگان کاشته شود. داستان‌های تخیلی نیز در این دوره بازار گرمی داشتند و آثار ارزشمندی از قبیل عمو سیلاس، کارتیلا و دراکولا به تحریر درآمدند و ژانرهای ادبیات خون‌آشامی، داستان وحشت، داستان گوتیک و مواردی از این دست را تکمیل کردند. شخصیت پردازی شرلوک هولمز نیز نمونه‌ای درخشان از این ژانر محسوب می‌شود. از دیگر ژانرهای این دوره می‌توان به ژانر دنیای گمشده -متاثر از کشفیات باستان‌شناسان و زندگی ماجراجویان- اشاره کرد.
  • ادبیات کودک در این دوره به عنوان ژانری جداگانه رشد کرد و آثاری به یاد ماندنی همانند آلیس در سرزمین عجایب، جزیره‌ی گنج و پیتر خرگوشه در این دوره خلق شد.
  • ادبیات انگلیسی در سده‌ی 20 وارد دوره‌ی مدرنیسم شد و ادبیات نوگرا را آغاز کرد. این تغییر رویکرد حاصل سرخوردگی نسبت به قطعیت، محافظه‌کاری و باور به ایده‌ی حقیقت عینی -که بر ادبیات ویکتوریایی حاکم بود- روی داد. از افراد تاثیر گذار بر این جنبش می‌توان به داروین، ماخ، نیچه و فروید اشاره کرد.
  • پست‌مدرنیسم به نوعی پایان دوره‌ی مدرنیسم بود و در حقیقت ادامه‌ی آزمایش‌های نویسندگان دوره‌ی مدرن در فنون پراکنده‌سازی، تناقض‌نمایی و واکنش به ایده‌های روشنگرانه‌ای بود که در تاروپود ادبیات مدرنیست‌ها پنهان بود. در ادبیات پست‌مدرن -درست مانند پست‌مدرنیسم نیز- توافق دقیقی بر شاخصه‌های این حوزه وجود ندارد.

کتب مرتبط با کتاب Understanding Poetry شناخت شعر

برای مطالعه توضیحات تکمیلی کتاب Understanding Poetry شناخت شعر اینجا کلیک کنید.

وزن 664 گرم
موضوع

Academic, Literary, literature, ادبیات انگلیسی, دانشگاهی

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

Academic

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

Dr. Reza Deedari, Mojgan Mansouri

سال انتشار

2003

شابک / ISBN

9789643670863

قطع (سایز)

وزیری ~ 17*24

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

تعداد صفحات

499

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.