همه مقالات

چگونه گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

English grammar
  • گرامر، اگر به‌درستی آموخته شود در برخورد با دیگران خیلی مؤثر است؛ چراکه برای فرد مقابل روشن می‌شود میزان تسلط شما به این زبان، چقدر است. بدنه یک ساختمان را در نظر بگیرید که همه نقاط داخلی آن در داخل این بدنه جمع شده‌اند. گرامر هم دقیقاً حکم بدنه ساختمان را دارد که در سایه آن تمامی عبارات، اصطلاحات، لغات انگلیسی و تمام آنچه جمله انگلیسی را شکل می‌دهد، معنا پیدا می‌کند.

    با یادگیری درست گرامر است که می‌توان مهارت مکالمه و خواندن را در این زبان، افزایش داد. گرامر انگلیسی شامل موارد متعددی می‌شود که ممکن است برای یادگیرنده مشکل و سخت باشد. یادگیری گرامر، نیاز به پروسه زمانی طولانی دارد که صبور بودن در این راه، موجب موفقیت در آن می‌شود. با توجه به مطالب عنوان‌شده، می‌توان دریافت که اگر یادگیری گرامر از روی اصول و به‌درستی انجام نشود، پیشرفتی در این راه حاصل نمی‌شود. در این بخش از مقاله انتشارات رهنما میتوانید بهترین روش های یادگیری گرامر زبان انگلیسی  را یاد بگیرید.

    روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

    روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی، از راه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

    تهیه دفترچه برای ثبت گرامر و برقراری ارتباط کلامی انگلیسی

    تهیه دفترچه برای ثبت گرامر، بسیار مهم است. با یادگیری هر گرامر جدید و ثبت آن در دفترچه می‌توان در مواقع ضروری از آن استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال، در هنگام خواندن یک مطلب، چنانچه به مشکل گرامری برخورد کردید این دفترچه، راهنمای خوبی برای رفع مشکل خواهد بود. یکی از راه‌هایی که کمک زیادی به فراگیری درست گرامر می‌کند، داشتن مکالمه انگلیسی با همکلاسی‌ها و اطرافیان است. در مکالمه، فرد تمام تلاش خود را خواهد کرد که اجزای مختلف جمله را در جای صحیح خود به کار گیرد. هرچه بیشتر این تمرین انجام شود فرد تسلط بیشتری به استفاده درست از گرامر، پیدا می‌کند.

    بازنگری در قواعد ابتدایی گرامر و انجام تمرین

    اگر در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی هستید ممکن است یادگیری گرامر برایتان دشوار باشد. برخورد با انواع جمله‌بندی در زبان انگلیسی، استرس را در پی خواهد داشت. اگر از همان ابتدا اصول اولیه گرامر را ثبت ‌کنید کم‌کم و در طی گذر زمان، با بازنگری در مطالب خود، می‌توانید با استرس خود مقابله کنید. یادگرفتن هر مهارتی و به دنبال آن تمرین کردن برای موفق شدن در همان حوزه، برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم است.

    یادگیری زبان انگلیسی هم نیاز به تمرین دارد. با ورود به دنیای شیرین کسب مهارت در زبان انگلیسی، کم‌کم فرد متوجه کم‌وکاستی‌های خود دربخش‌های مختلف یادگیری زبان می‌شود. با تمرین کردن و سپردن مطالب به ذهن، می‌توان کم ‌و کاستی‌ها را برطرف کرد.

    خواندن و نوشتن بهترین روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

    از جمله بهترین روش‌های یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌توان به دو مورد خواندن و نوشتن، اشاره کرد. خواندن متن‌های مختلف انگلیسی، گامی بزرگ در جهت بهبود یادگیری گرامر انگلیسی است. خواننده در هنگام مطالعه، شکل‌های مختلفی از گرامر را به چشم خواهد دید و به ذهن خود خواهد سپرد. با خواندن، فرد متوجه اشتباهات گرامری خود می‌شود و می‌تواند شکل صحیح آن را در جملات به کار ببرد.

    نوشتن در زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است. زمانی که فرد شروع به نوشتن می‌کند با شکل صحیح قرار گرفتن عبارات و لغات در جای خود آشنا می‌شود و خواهد توانست جمله‌بندی انگلیسی را در خود تقویت نماید. به‌عنوان ‌مثال می‌توان نوشتن متن انگلیسی را از کامنت گذاشتن برای پست‌های شبکه‌های مجازی شروع کرد.

    بنابریان شما با خرید کتاب های تقویت مهارت نوشتن انگلیسی و خرید کتاب تقویت مهارت ریدینگ انگلیسی میتوانید در جهت بهبود گرامر انگلیسی قدم مهمی بردارید

    نوشته‌های خود را با صدای بلند بخوانید

    زمانی که متنی را به زبان انگلیسی می‌نویسید بهتر است آن را با صدای بلند بخوانید؛ چراکه با این کار می‌توانید به اشتباهات خود پی ببرید. شاید در هنگام نوشتن تصور کنید همه عبارات جمله در جای خود به‌کاررفته است در صورتی‌ که ممکن است با بلند خواندن همان متن، عکس آن دیده شود. توصیه می‌شود این کار در حضور دیگران انجام شود.

    هر جمله انگلیسی از چندین بخش تشکیل شده است که شناخت هر یک از اجزای جمله سبب می‌شود بتوان آن را به‌درستی و سرجای خود به کار برد. با نوشتن و بلند خواندن، شکل صحیح کاربرد گرامر، مشخص خواهد شد.

    تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی

    تماشای فیلم به زبان انگلیسی کمک زیادی به یادگیری صحیح گرامر می‌کند. شنیدن مکالمه انگلیسی از زبان افرادی که به این زبان مسلط هستند سبب آشنایی با مکان درست اجزای مختلف جمله می‌شود. ممکن در لابه‌لای این مکالمات به مطلبی برخورد کنید که برایتان ابهام داشته باشد، این چالش خوبی است تا بتوان مطلب جدیدی را آموخت و در مورد آن اطلاعات کسب کرد.

    معمولاً افرادی که در ابتدای راه یادگیری زبان انگلیسی هستند به مطالب جدید زیادی در فیلم‌ها برخورد می‌کنند که بهتر است از متخصص این حوزه کمک بگیرند. اگر به دنبال منبع مناسبی برای تماشای فیلم هستید، یوتیوب این امکان را در اختیار کاربران خود گذاشته است تا بتوانند فیلم‌های زبان ‌اصلی را مشاهده کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید