همه مقالات

همه چیز درباره‌ی آزمون ماک ایلتس

  • همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است. این آزمون توسط شورای فرهنگی بریتانیا ( British Council) برگزار می‌شود. آزمون آیلتس جهت سنجش دانش زبانی افرادی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی آموخته‌اند کاربرد دارد و در سراسر جهان برگزار می‌شود.  آزمون ماک آیلتس، آزمونی آزمایشی‌ست که طبق آزمون آیلتس شبیه‌سازی شده است.

     به طور معمول شرکت در آزمون آیلتس نیازمند مطالعه و تمرین بسیار است چرا که کسب نمره‌ی مورد قبول در این آزمون چندان آسان نیست. داوطلبان معمولا بعد از مطالعه‌ی منابع گوناگون و حل کردن نمونه سوالات سال‌های قبل، جهت سنجش میزان دانش زبانی خود، پیش از آزمون اصلی در آزمون‌های آزمایشی آیلتس یا آزمون ماک آیلتس می‌کنند.

    در ادامه قصد داریم آزمون ماک آیلتس را به طور کامل معرفی کنیم. اگر خود را برای شرکت در آزمون آیتلس آماده می‌کنید و یا قصد دارید در آینده نزدیک شروع به آماده شدن برای این آزمون کنید، این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید.

    آزمون ماک آیلتس چیست؟

    آزمون ماک آیلتس آزمونی آزمایشی ست که توسط موسسات مختلف برگزار می شود. این آزمون شبیه سازی شده، مطابق آزمون اصلی‌ست و به داوطلبان کمک می کند پیش از آزمون اصلی و با هزینه ی کمتر خود را محک بزنند و با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوند. آزمون آزمایشی آیلتس دقیقاً مشابه آزمون اصلی آن است و همان ساختار، سختی، نمره‌گذاری و زمان‌بندی آزمون آیلتس را دارد.

    چرا باید در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

     آزمون ماک آیلتس بسیار راحت‌تر از آزمون اصلی برگزار می‌شود و نمرات این آزمون معمولاً بسیار سریع‌تر از آزمون اصلی ارائه می‌گردد. بنابراین می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی مختلف شرکت کنید و با نزدیک شدن به آزمون آیلتس پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید. شرکت در آزمون آزمایشی از چند جهت اهمیت دارد:

    آشنایی با فضای آزمون اصلی

     آزمون آزمایشی به دلیل شباهتی که به آزمون اصلی دارد در واقع شرایط آزمون اصلی را برایمان فراهم می‌کند. شرکت در آزمون آزمایشی باعث می‌شود مراحل انجام آزمون را پله پله به انجام برسانیم و با جزئیات آزمون به طور کامل آشنا شویم.

    آمادگی ذهنی قبل از آزمون اصلی

    آزمون آزمایشی در واقع فرصتی ست برای این که خود را از نظر ذهنی برای آزمون اصلی آماده کنییم. مهم نیست چقدر از نظر زبانی آماده باشیم، چرا که گذر کردن از آزمون مهمی مثل آیلتس تنها به دانش زبانی ما بستگی ندارد بلکه آشنایی با شرایط و جزئیات برگذاری آزمون می تواند در نمره ی دریافتی ما بسیار موثر باشد. شرکت در آزمون آزمایشی می تواند آمادگی لازم برای شرکت در آزمون آیلتس را برایمان فراهم کند.

    کنترل استرس

    امتحان مهمی مانند آزمون آیلتس می‌تواند بسیار اضطراب‌آور باشد. از مهم‌ترین نکات  موفقیت در این آزمون کنترل استرس است. یکی از راه های کاهش استرس، افزایش میزان آگاهی از شرایط آزمون است. همانطور که قبلا هم اشاره شد، موفقیت در آیلتس فقط به میزان دانش زبانی ما بسستگی ندارد بلکه فاکتورهای تعیین کننده ی  دیگری نیز وجود دارند.

    وقتی برای اولین بار قرار است در شرایطی قرار بگیریم یا دست به انجام کاری بزنیم معمولا بیشتر از همیشه استرس داریم، اما زمانی که  کاری را برای اولین بار به انجام می رسانیم، با محیط و شرایط آن کار آشنا می شنویم و به اصطلاح ترسمان می ریزد.

    افزایش اعتماد به نفس

    شبیه سازی شرایط آزمون به بهبود اعتماد به نفس و افزایش سرعت آزمون‌دهنده کمک زیادی می‌کند. اگر پیش از آزمون آیلتس در آزمون آزمایشی شرکت کنیم، روز آزمون همه چیز برایمان آشناست چرا که قبلا یک بار شرایط مشابه را تجربه کرده ایم بنابراین استرس کمتری خواهیم داشت.

    سنجش دانش زبانی

    تمرینات زیادی برای سنجش دانش زبانی وجود دارد و شرکت در آزمون آزمایشی یکی از بهترین روش‌هاست. چرا که این سنجش در شرایطی مطابق با آزمون اصلی صورت می‌گیرد. شرایطی که می تواند برای بسیاری اضطراب‌آور باشد: محیط رسمی، حضور آزمون گیرندگان و .. می تواند در میزان توانایی ما در ارائه‌ی دانش زبانیمان دخیل باشد بنابراین سنجیدن دانش زبانی در محیط مشابه آزمون آیلتس دیدی واقعی تر درباره ی توانایی‌های زبانیمان به دست می‌دهد.

    کمک به مدیریت زمان

    همانطور که می‌دانید مدیریت زمان در آزمون آیلتس بسیار مهم محسوب می‌شود. داوطلب برای گذشتن از هر مرحله‌ی آزمون وقت محدودی در اختیار دارد. بنابراین استفاده ی درست از زمان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در آزمون آیلتس است.

    آزمون ماک با قرار دادن داوطلب در شرایطی که دقیقا مطابق شرایط آزمون آیلتس است، کمک می کند داوطلب توانایی خود در مدیریت زمان را محک زده و نقاط قوت و ضعف خود را در این زمینه بیابید و با آمادگی بیشتری در جلسه‌ی آزمون اصلی حاضر شود.

    پیدا کردن نقاط ضعف و قدرت

    شاید یکی از مهم ترین دلایل شرکت در آزمون آزمایشی این باشد که چنین آزمونی به ما کمک می کند توانایی خود را صادقانه و در شرایطی حرفه ای محک بزنیم. چنین سنجشی کمک می کند با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شویم.

    سنجش میزان کارآمدی روش مطالعه

    آزمون ماک بیش از هر روش دیگری می تواند کمک کند تا از درستی روش مطالعه‌ی خود مطمئن شویم. آیا به میزان کافی مطالعه داشته‌ام؟ آیا تمامی مطالب مورد نیاز را به خوبی مطالعه کرده‌ام؟ آیا روش‌های درست برخورد با سوالات آزمون  آیلتس را به خوبی می‌شناسم؟ بهتر است چه تغییراتی در روش یا میزان مطالعه بدهم؟ یک آزمون آزمایشی خوب می تواند پاسخی برای این سوالات پیدا کند. پاسخی که کمک می کند ادامه‌ی روند مطالعه‌ی خود را اصلاح کرده و روشی کارآمدتر برای مطالعه انتخاب کنیم و یا از کارامد بودن روش مطالعه مان مطمئن شویم.

    چه زمانی در آزمون ماک آیلتس شرکت کنیم؟

      اگر بخواهیم نتایج قابل اعتمادی کسب کنیم باید پیش از شرکت در آزمون ماک به اندازه ی کافی آماده باشیم. بهترین زمان برای شرکت در آزمون آزمایشی زمانی است که روند مطالعه را به انجام رسانده و با آمادگی کامل آزمون آزمایشی را تجربه کنیم.

      اگر قصد دارید در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید، صبر کنید، خودتان را به طور کامل برای آزمون اصلی آماده کنید و درست زمانی که احساس کردید برای آزمون اصلی آماده هستنید، موقع شرکت در آزمون ماک است.

    انواع آزمون ماک آیلتس

      همانطور که می دانید آزمون آیلتس در سه نه نوع آزمون آیلتس جنرال، آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس لایف سکیلز برگزار می‌شود. آزمون ماک آیلتس نیز از آنجا که مشابه آزمون اصلی ست در سه نوع جنرال، آکادمیک و لایف سکیلز برگزار می‌شود و هرکس بسته به نوع آزمون اصلی یکی از انواع آزمون آزمایشی را انتخاب می‌کند.

    ویژگی‌های یک آزمون آیلتس خوب

     احتمالا از خودتان می‌پرسید از آنجا که آزمون آیلتس توسط موسسات مختلف برگزار می‌شود، داوطلب بر اساس کدام ویژگی‌ها می تواند موسسه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند؟ در پاسخ باید بگوییم یک آزمون ماک آیلتس زیر از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

    پوشش دادن هر چهار مهارت آیلتس

     مهم‌ترین ویژگی یک آزمون ماک خوب این است که مطابق استانداردهای آیلتس و کاملا شبیه آزمون اصلی باشد. بنابراین آزمون ماک نیز مانند آزمون اصلی آیلتس می‌بایست در چهار مرحله . برای سنجش چهار مهارت اصلی زبان برگذار شود.

    مدت زمان و تعداد سوالات مشابه آزمون اصلی

     اگر شرایط زمانی و یا تعداد سوالات متفاوتی نسبت به آزمون اصلی پیش روی شما باشد دیگر هدف اصلی آزمون آزمایشی که محک زدن میزان توانایی گذراندن آزمون اصلی ست برآورده نخواهد شد. بنابراین دقت کنید آزمونی که انتخاب می‌کنید از نظر مدت زمان و تعداد سوالالت با آزمون اصلی مطابقت داشته باشد.

    سوالات واقعی آیلتس

      بهترین آزمون‌های ماک آیلتس آزمون‌هایی هستند که از سوالات واقعی نوشته شده توسط بریتیش کانسیل استفاده می‌کنند. این سوالات  مشابه آزمون اصلی بوده و با همان درجه‌ی سختی تنظیم شده‌اند. استفاده از سوالات غیر استاندارد می‌تواند شما را گیج و سردرگم می‌کند.

    ارائه‌ی گزارش تحلیلی

      بعضی  موسسات به همراه نمره به شما گزارش تحلیلی ارائه می‌دهند. این گزارش به شما نشان می‌دهد که در چه مواردی هنوز ضعف دارید و کمک می کند در ادامه‌ی کار برنامه‌ای متناسب برای خودئ بچینید.

    آزمون‌گیرنده‌های رسمی

      و آخرین موضوعی که هنگام انتخاب آزمون آزمنایشی باید به آن توجه کنیم ممتحین آزمون هستند. ممتحین آیلتس به صورت رسمی نماینده‌ی بریتیش کانسیل بوده و تماما با شرایط آزمون آشنا هستند. استفاده از آزمون گیرندگان رسمی اعتبار بیشتر ی به نمره‌ی آزمون شما می بخشد.

    نحوه‌ی برگزاری آزمون ماک ایلتس

      آزمون ماک در موسسات مختلف برگزار می‌شود و به طور معمول تلاش می‌شود تمام شرایط برگزاری آزمون ماک مطابق آزمون اصلی باشد.

    نتیجه‌ی آزمون ماک آیلتس

      نحوه‌ی ارائه‌ی نتیجه‌ی آزمون ماک آیلتس در موسسات مختلف متفاوت است. معمولا ارائه‌ی نتایج بین دو روز تا دو هفته  طول می‌کشد.  این نتایج بسته به موسسه و انتخاب داوطلب می‌توانند به صورت ساده و یا تحلیلی ارائه شوند.

      منظورمون از نتیجه‌ی ساده، ریز نمرات شما در هر مرحله از آزمون است اما نتیجه‌ی تحلیلی، نوعی دیگر از ارائه‌ی نمره‌ی آزمون ماک آیلتس است. در این روش ممتحن دلیل اشتباه شما را بررسی می‌کند و با ارائه‌ی راه‌کارهای مختلف به شما کمک می‌کند اشتباه خود را اصلاح کنید.

    مراکز برگزاری آزمون ماک آیلتس

    در ادامه برخی از مراکز برگذارکننده‌ی آزمون ماک آیلتس در ایران را معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که صرف معرفی کردن یک موسسه از طرف این وبسایت به معنی تایید آن موسسه نیست.

    آفرینش

    آفرینش یکی از خوش‌نام‌ترین مراکز برگذاری آزمون ماک آیلتس در ایران است. این موسسه سال‌هاست در زمینه‌ی برگذاری دوره‌های آمادگی آیلتس و همچنین  برگذاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت می‌کند.

    هزینه‌ی آزمون ماک آیلتس آفرینش بین 390 تا 479 هزار تومان است. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر درباره‌ی آزمون ماک آفرینش اینجا کلیک کنید.

    ایران اروپا

      موسسه‌ی نام‌آشنای ایران اروپا، یکی دیگر از موسسات فهرست ماست. ویژگی‌ مهم آزمون‌های ماک این مجموعه، ارائه‌ی پاسخ تحلیلی‌ست. هزینه‌ی آزمون ماک آیلتس در موسسه‌ی ایران اروپا حدود 750 هزار تومان است.

    توجه داشته باشید که موسسه‌ی ایران اروپا آزمون‌های خود را در هتل اسپیناس برگذار می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ایران اروپا مراجعه کنید.

    ایرسام

    یکی دیگر از مراکز برگزار کننده‌ی آزمون ماک آیلتس موسسه‌ی ایرسام است. این مجموعه چندسالی هست که به طور تخصصی در زمینه‌ی آزمون آیلتس فعالیت می‌کند. هزینه‌ی آزمون ماک آیلتس در این موسسه بین 500 هزار تا یک میلیون تومان است.

      ویژگی مهم این موسسه این است که شعبات مختلفی در چند شهر ایران دارد. برای آشنایی با آزمون ماک ایرسام اینجا کلیک کنید.

    آیلتس تهران

     مرکز آیلتس تهران نیز از برگذارکنندگان آزمون ماک آیلتس است.  این مجموعه انتخاب‌های متنوع‌تری پیش‌ روی داوطلبان می‌گذارد. شما حتی می‌توانید تنها در یکی از مراحل آزمون شرکت کنید.

    به دلیل تنوع زیادی که آیلتس تهران ارائه می‌دهد، هزینه‌ی شرکت در این آزمون‌ها نیز ثابت نیست. هزینه‌ی شرکت در آزمون ماک این موسسه بین 200 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان متغیر است.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری آزمون  در این مرکز می‌اوانید به وبسایت آیلتس تهران مراجعه کنید.

    سفیر

    سفیر یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش زبان در ایران است و سال‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کند. این موسسه آزمون‌های ماک آیلتس را به صورت آنلاین و حضوری برگذار می‌کند.

    سخن آخر

      اگر هنوز از آمادگی خود برای شرکت در آزمون دویست دلاری آیلتس مطمئن نیستید  با شرکت کردن در آزمون های ماک آیلتس که ارزان تر از آزمون اصلی هستندپ، می توانید تجربه‌ی دقیقتری از چگونگی برگذاری  آزمون داشته باشید، پول و زمان بیشتری ذخیره کرده و هر زمان که مطمئن شدید، در آزمون اصلی شرکت کنید.

    سوالات متداول

    هزینه‌ی آزمون ماک آیلتس چقدر است؟

    هزینه‌ی آزمون ماک آیلتس در موسسات مختلف متفاوت است و به نوع آزمون و نحوه‌ی ارائه‌ی نتایج نیز بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه‌ی آزمون ماک بسیار کم‌تر از هزینه‌ی آزمون اصلی‌ است.

    دقت آزمون ماک چقدر است؟

    آزمون ماک طبق استانداردهای آزمون آیلتس طراحی و برگذار می‌شود و طبق معیارهای آزمون آیلتس و توسط ممتحن‌های آیلتس تصحیح می‌گردد. آموزشگاه‌هایی که مجوز برگزاری آزمون ماک را در ایران و جهان دارند، سعی می‌کنند آزمون آزمایشی را  با دقتی مشابه آزمون اصلی برگزار کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید