همه مقالات

نکته مهم در یادگیری زبان آلمانی

  • یادگیری زبان آلمانی

    یادگیری زبان آلمانی همانند هر زبان خارجی دیگر، نیاز به اراده‌ای محکم و تلاشی پی‌درپی دارد. فردی که تصمیم به یادگیری زبان آلمانی می‌کند، باید عزم خود را جزم کند و برای رسیدن به هدف خود، تلاش بسیاری نماید.

    کسب موفقیت در این راه، به‌واسطه زمان و دقتی است که فرد سرمایه‌گذاری می‌کند. اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید حتماً به وجود لهجه‌های مختلف در این زبان پی برده‌اید، زبان آلمانی این‌گونه نیست و صحبت کردن به این زبان، بسیار راحت است. با توجه به اینکه در آلمان، گفتگو بین افراد به‌صورت رسمی انجام می‌شود؛ درنتیجه انواع لهجه در آن دیده نمی‌شود. اینکه یادگیری زبان آلمانی به چه نحوی شروع شود بسیار مهم است و در ابتدا باید هدف خود را از انجام این کار مشخص کرد.

    ادامه تحصیل، کسب درآمد، زندگی و … مواردی است که هدف فرد را در یادگیری این زبان مشخص می‌کند. نکات مهم برای یادگیری زبان آلمانی بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تعیین هدف از یادگیری این زبان
    • نحوه یادگیری زبان آلمانی
    • گنجاندن زبان آلمانی در زندگی روزمره
    • مطالعه کتب زبان آلمانی، مشاهده فیلم و گوش دادن به صوت
    • شرکت در دوره‌های برگزاری زبان آلمانی
    • داشتن تمرین‌هایبرنامه‌ریزی‌شدهو دقیق

    تعیین هدف از یادگیری زبان آلمانی

    نکته مهم در یادگیری زبان آلمانی، مشخص کردن هدف یادگیری این زبان است که بر اساس آن، بقیه مسیر آموختن تعیین می شود. افراد با اهداف مختلفی قدم به این راه می‌گذارند ازجمله این اهداف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برقراری ارتباط با نزدیکانی که در آلمان هستند.
    • با توجه به اقتصاد کلانی که در آلمان وجود دارد یکی از علل یادگیری زبان این کشور را می‌توان دستیابی به شغلی مناسب، در نظر گرفت.
    • آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدنی که در آلمان، برقرار است.
    • ادامه تحصیل در کشور آلمان
    • و …

    مسیر یادگیری فردی که هدف وی اشتغال است با فردی که قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارد، کاملاً متفاوت خواهد بود.

    نحوه یادگیری زبان آلمانی

    نحوه یادگیری زبان آلمانی به خود فرد بستگی دارد. افراد به طرق مختلفی، می‌توانند مطالب را در ذهن خود حک کنند. یادگیری مطالب از طریق مشاهده تصویر، شنیدن مطالب آموزشی، یادگیری از طریق بیان استاد یا برقراری ارتباط با افراد دیگر همگی روش‌های یادگیری هستند. به‌طور کل، آموختن یک زبان جدید نیاز به زمان کافی و صبر فراوان دارد تا بتوان در این راه به موفقیت رسید. به هر روشی که مطالب را فرامی‌گیرد باید برای ثبات آن‌ها یکسری نکات را مدنظر قرار دهید که در ذیل به آن اشاره کرده‌ایم:

    • آموختن روزانه 30 کلمه و عبارتی که رایج‌تر است. با این کار، در طی 3 ماه بیش از 50 درصد کلمات را به ذهن خود خواهید سپرد.
    • تمرین و ممارست در به‌کارگیری کلمات به‌صورت جمله، در امر یادگیری کمک زیادی خواهد کرد.
    • یادگیری عنوان آلمانی تمام آنچه در اطراف وجود دارد، به یادگیری بهتر این زبان کمک خواهد کرد.
    • گفت‌وگو به زبان آلمانی یکی دیگر از نکات یادگیری آلمانی است.

    مطالعه کتب زبان آلمانی

    بعد از کمی تسلط به زبان آلمانی، برای کسب مهارت بیشتر در آن، مطالعه کتب آلمانی را در برنامه خود بگنجانید.

    مشاهده فیلم

    با شروع یادگیری زبان آلمانی و آشنایی با تعدادی از لغات و عبارات، می‌توان برای پیشرفت در این مسیر، فیلم‌های آلمانی که دارای زیرنویس هستند را مشاهده کرد. به‌عنوان اولین قدم، مشاهده فیلم‌های کوتاه زبان آلمانی و به دنبال آن فیلم و سریال‌های طولانی‌تر به یادگیری این زبان کمک می‌کند. تنها در صورتی مشاهده فیلم زبان آلمانی در یادگیری اثرگذار خواهد بود که با دقت و توجه این کار انجام شود.

    گوش دادن به صوت

    گوش دادن به خبر، صوت و سریال در یادگیری بهتر زبان آلمانی، اثرگذار خواهد بود.

    شرکت در دوره‌ های زبان آلمانی

    آموختن هر زبانی به‌صورت اصولی، نیازمند آموزش توسط منبعی خوب و قوی همچون معلمی کارآزموده است. می‌توان برای یادگیری بهتر از کلاس‌های خصوصی بهره‌مند شد تا مسیر یادگیری سریع‌تر پیموده شود. یادگیری زبان آلمانی از طریق منابع مختلفی همچون انواع کتب آموزشی، اپلیکیشن، ویدیو، صوت و کلاس‌های مجازی و حضوری امکان‌پذیر است. افرادی که در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، می‌توانند برای یادگیری بهتر از انواع نرم‌افزارها و وب‌سایت‌هایی که به ارائه مطالب آموزشی می‌پردازند، نیز بهره‌مند شوند. یادگیری اصول گرامر در زبان آلمانی بسیار مهم است و راه گشای بقیه مسیر یادگیری است پس بهتر دوره‌هایی که به ارائه زبان آلمانی می‌پردازند، در کار خود خبره باشند.

    داشتن تمرین‌ های برنامه ‌ریزی ‌شده و دقیق

    هر مطلبی که به‌تازگی آموخته می‌شود برای ثبات آن در ذهن، نیاز به تمرین بسیار دارد. برای یادگیری زبان آلمانی نیز باید برنامه‌ریزی کرد و تمرین بسیار نمود. از همان ابتدای یادگیری زبان، هر آنچه را فرا می‌گیرید چندین بار تمرین کنید تا در ذهن ماندگار شود. تمرین در نوشتن لغات و عبارات زبان آلمانی نیز، مهارت نوشتن این زبان را در فرد بالا می‌برد. در ابتدای یادگیری، هرکسی ممکن است دچار اشتباه شود ولی باید از اشتباهات درس گرفت و با رفع اشتباهات، شیرینی یادگیری زبان را چند برابر کرد. با گذشت زمان، شاید فرد نسبت به روزهای اول یادگیری زبان، علاقه کمتری نشان دهد ولی باید همچنان به تمرینات خود ادامه دهد هرچند که تمرینات کمتر باشد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید