همه مقالات

راه‌های آموزش رایتینگ زبان انگلیسی به مبتدیان

آموزش رایتینگ زبان انگلیسی
  • سخت‌ترین مرحله در یادگیری جامع زبان انگلیسی، قسمت رایتینگ آن است. افراد مبتدی برای نوشتن یک متن انگلیسی با مشکلات زیادی از جمله انتخاب لغت، رعایت گرامر و چارچوب متن مواجه هستند. این مقاله با هدف آموزش راه‌کارها و نکات مهم درخصوص یادگیری رایتینگ زبان انگلیسی برای مبتدیان تدوین شده ‌است.

    آموزش رایتینگ زبان انگلیسی به مبتدیان چگونه انجام می‌شود؟

    اگر سطح زبان انگلیسی شما مبتدی است، اما دوست دارید که به نوشتن یا به اصطلاح رایتینگ زبان انگلیسی مسلط شوید، راه‌کارها و روش‌های زیادی مقابل شما است. قبل ‌از هرچیزی لازم است که شما با پایه‌های زبان که لغت و گرامر هستند، آشنا شوید و در این موارد به تسلط برسید. شاید در مکالمات انگلیسی گرامر آنقدر به چشم نیاید، اما در رایتینگ بسیار اهمیت دارد. به طور کلی روش آموزش رایتینگ زبان انگلیسی از مبتدی به این صورت است که شما باید با ساختار صحیح افعال در زمان‌های مختلف، حروف اضافه و نحوه ساختار جملات زبان انگلیسی آشنا شوید.

    سپس تکرار و تمرین را فراموش نکنید و مدام نوشته‌هایی هرچند ساده و جزئی را برای خودتان ویرایش کنید. برای خرید کتاب های تقویت رایتینگ زبان انگلیسی منابع زیر میتواند کاربردی باشد:

    علاوه بر این، در کنار آموزش رایتینگ، باید گرامر و لغات مختلف را با املای صحیح‌شان یادبگیرید تا کم‌کم دایره لغتتان گسترده شود. برای آموزش و یادگیری لغات انگلیسی کتاب‌ها و پلتفرم‌های زیادی هستند که هرکدامشان می‌توانند برایتان مفید باشند. در ادامه مطلب نکات مهم آموزش رایتینگ زبان انگلیسی به مبتدیان  و روش‌های رایتینگ برای شما علاقه‌مندان آورده شده است.

    قبل از رایتینگ به زبان انگلیسی به چه نکاتی باید توجه کنید؟

    قبل از شروع نوشتن یک متن انگلیسی، باید زیرساخت‌های آن را آماده کنید. درست مانند ساختن یک ساختمان که زیرساخت آن اهمیت زیادی دارد. نکاتی که باید در ناحیه زیرسازی رایتینگ انگلیسی رعایت کنید، عبارتند از:

    ایده‌پردازی

    اولین قدم پیش از رایتینگ، ایده‌پردازی است. برای اینکه ایده و ساختار کلی متنتان را بهتر و پیشرفته‌تر کنید، باید متون مختلفی را مطالعه کرده و نکات مهم را یادداشت‌برداری کنید. کتاب‌های داستان محور انگلیسی می‌توانند الگویی برای چارچوب متن شما باشند.

    مشخص کردن هدف از نوشتن

    بهتر است قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، هدف و مخاطبتان را مشخص کرده و بر اساس نیاز و لازمه‌هایی که حس می‌کنید، متن را بنویسید. به‌طور مثال زمانی که قصد نوشتن یک مقاله انگلیسی را دارید، قطعا سبک نوشتن شما با رایتینگ داستان و رمان متفاوت خواهد بود. خاطره‌نویسی و طنز نویسی نیز از نظر نوع مخاطب و هدف نوشتن باهم متفاوتند. در واقع مخاطب شناسی و تعیین هدف از نوشتن، می‌تواند به متن شما و سبک ادبی نوشته‌تان کمک کند.

    روش آموزش رایتینگ زبان انگلیسی از مبتدی چگونه است؟

    نحوه آموزش پایه‌ای رایتینگ زبان انگلیسی در روند موفقیت و پیشرفت هر نویسنده‌ای بسیار اهمیت دارد. در ادامه چندین راه‌کار برای هر فرد مبتدی ارائه شده‌است تا بعد از انجام آن یک نویسنده حرفه‌ای شود.

    تمرین روزانه رایتینگ به زبان انگلیسی

    شما باید روزانه زمانی را به نوشتن و تمرین کردن اختصاص دهید. تکرار یک مهارت باعث می‌شود که شما روزبه‌روز در آن زمینه حرفه‌ای‌‌تر شوید. شاید روزهای اول کمی برایتان سخت باشد، اما بعد از چند روز رایتینگ به زبان انگلیسی برایتان عادت شده و حسابی پیشرفت خواهید کرد.

    خلاصه‌نویسی

    یکی از راه‌هایی که شما را از یک نویسنده معمولی به نویسنده حرفه‌ای تبدیل می‌کند، خلاصه‌نویسی به زبان انگلیسی است. برای خلاصه‌نویسی لازم نیست حتما متون سخت و دشوار را کوتاه کنید، بلکه می‌توانید فیلمی را که دیده‌اید یا خاطره‌ بامزه‌ای که در طی روز برایتان اتفاق افتاده ‌است را خلاصه‌نویسی کنید. مطمئن ‌باشید با هربار خلاصه‌نویسی یک تکنیک جدید در رایتینگ یاد خواهید گرفت.

    یادگیری مترادف‌ها و متضادها

    برای مسلط شدن به رایتینگ و نوشتن متون مختلف، باید بتوانید برای هر کلمه یک متضاد و یک یا چند مترادف در ذهنتان داشته باشید. زمانی‌که درحال یادگیری لغت هستید باید این تکنیک را اجرا کنید تا بتوانید متنی خلاقانه بنویسید. به‌عنوان مثال در زبان فارسی برای کلمه خوب، یک متضاد بد وجود دارد و کلماتی مانند عالی و فوق‌العاده مترادف‌های آن هستند.

    نکات مهم آموزش رایتینگ به زبان انگلیسی برای مبتدیان چیست؟

    حال که با راه‌های آموزش رایتینگ زبان انگلیسی برای مبتدیان آشنا شدید، بهتر است به چندین نکته مهم توجه کنید تا بتوانید یک متن حرفه‌ای بنویسید.

    ساده‌نویسی

    ساده‌نویسی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هر نویسنده‌ای باید آن را در نوشته‌هایش رعایت کند‌‌. متون سخت با ادبیاتی دشوار، برای مخاطب قابل فهم نیست. این نکته را بدانید که نوشتن یک متن با اصطلاحات سخت و سنگین هرگز نمی تواند نشانه خوبی برای حرفه‌ای بودن یک نویسنده باشد.

    توجه به گرامر انگلیسی

    برای ما فارسی زبانان، یادگیری و رعایت گرامر انگلیسی در نوشته‌ها کمی دشوار است‌‌ به طور قطع هر نویسنده مبتدی نمی‌تواند گرامر را به طور درست و کامل رعایت کند. تنها راهی که می‌توان به گرامر زبان انگلیسی مسلط شد، تمرین و تکرار است.

    یادگیری لغات بیشتر

    دایره لغات هر نویسنده‌ای نقش زیادی در کیفیت متونی دارد که می‌نویسد. برای اینکه در رایتینگ انگلیسی پیشرفت کنید، باید بتوانید تا جایی که ممکن است لغات جدید و اصطلاحات رایج در این زبان را بیاموزید. خواندن داستان‌های انگلیسی یا تماشای یک فیلم قطعا می‌تواند دایره لغات شما را گسترده‌تر کند.

    سخن آخر

    راه‌های آموزش رایتینگ زبان انگلیسی به مبتدیان بسیار متنوع هستند. اما اگر علاقه‌مند به نوشتن متون انگلیسی هستید یا اینکه قصد دارید از راه نویسندگی به درآمد برسید، باید بهترین راه را انتخاب کنید. تمرین‌ها و نکات گفته‌شده در این مقاله می‌توانند به شما کمک کنند تا از سطح مبتدی وارد سطح پیشرفته در رایتینگ زبان انگلیسی شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید