همه مقالات

بهترین روش یادگیری لغات ۵۰۴ چیست؟

روش یادگیری لغات ۵۰۴
  • برای یادگیری اصولی لغات ۵۰۴ می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد. با توجه به اینکه شما بخواهید چگونه این لغات را بیاموزید، می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. برخی از افراد با تماشای فیلم و سریال‌های مختلف واژگان کتاب ۵۰۴ را فرا می‌گیرند. برخی دیگر برای یادگیری این واژگان از کدگذاری استفاده می‌کنند. هر روش یادگیری کتاب ۵۰۴ می‌تواند با توجه به سلیقه زبان آموز مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله انتشارات رهنما روش‌های مختلف برای یادگیری اصولی لغات ۵۰۴ را به شما آموزش میدهد

    کدگذاری برای واژه‌ های ۵۰۴

    برخی از واژه‌هایی که در کتاب ۵۰۴ آموزش داده می‌شوند به راحتی قابل کدگذاری هستند. اگر یک لغت شما را به یاد خاطره و یا شخص خاصی می‌اندازد، می‌توانید با کدگذاری آن را به راحتی بیاموزید. تمامی لغاتی که در کتاب ۵۰۴ آورده شده با تلفظ و مثال در این کتاب قرار گرفته به همین دلیل شما می‌توانید از لغات مترادف و یا مثال‌هایی که روبروی لغات ۵۰۴ زده شده برای یادگیری بهتر آن استفاده کنید. کدگذاری برای افرادی که ذهن بسیار خلاقی دارند روش مناسبی برای یادگیری کتاب ۵۰۴ است.

    یادگیری گروهی لغات ۵۰۴

    اگر بخواهید تنهایی لغات ۵۰۴ را یاد بگیرید زمان بسیار زیادی نیاز دارید اما به صورت گروهی می‌توانید این لغات را بهتر بیاموزید. اگر در یک گروه آموزشی قرار بگیرید همه افراد یک روش را برای یادگیری انتخاب می‌کنند که این باعث می‌شود شما هم بتوانید یک روش بهتر را انتخاب کنید. یادگیری جمعی لغات ۵۰۴ به شما کمک می‌کند تا بتوانید از کدهای بیشتری برای یادگیری لغات استفاده کنید. اگر در کنار دوستان خود قرار بگیرید و به صورت حضوری این لغات را بیاموزید، می‌توانید با شوخی و یا مثال‌های مختلفی که می‌زنید این لغات را در حافظه بلند مدت خود قرار دهید.

    کلمات را به تنهایی حفظ نکنید

    یکی دیگر از نکات مهم برای یادگیری کلمات ۵۰۴ عدم یادگیری آنها به تنهایی است. زمانی که شما لغات را در جمله‌های مختلف استفاده کنید یا کلمات مترادف آنها را حفظ کنید بهتر می‌توانید لغات ۵۰۴ را بیاموزید. روبروی لغاتی که در کتاب ۵۰۴ قرار گرفته تلفظ لغات و در کنار آنها کلمات مترادف قرار گرفته‌اند. بسیاری از زبان آموزان به این کلمات توجه ندارند و تمرین‌هایی که در این کتاب قرار گرفته را نمی‌خوانند در صورتی که اگر این لغات را بخواهید و مترادف‌ها را حفظ کنید بهتر می‌توانید لغات ۵۰۴ را در حافظه خود جای دهید‌.

    استفاده از فیلم و فایل‌ های صوتی

    یکی دیگر از روش‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم برای یادگیری کلمات ۵۰۴ از آن استفاده کنید کمک گرفتن از فیلم و فایل‌های صوتی است. این کار باعث می‌شود شما بتوانید از بخش‌های فعال مغز خود برای یادگیری لغات استفاده کنید. اینکه یک لغت شما را به یاد یک تکه از فیلم بیندازد باعث می‌شود شما لغات را به زودی فراموش نکنید. یادگیری دیداری یکی از مهمترین روش‌هایی است که به راحتی می‌توان یک لغت را در ذهن جای داد. یادگیری شنیداری هم به همین صورت می‌تواند باعث شود لغات ۵۰۴ در ذهن شما باقی بمانند.

    تمرین زیاد

    تمرین زیاد برای یادگیری لغت ۵۰۴ تاثیر بسیار زیادی دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری این لغات تمرین فراوان است تا لغات در ذهن شما جای گیرند. برای تمرین می‌توان هر لغتی را که یاد می‌گیرید در جمله‌های مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از روش‌های تمرین برای یادگیری لغت ۵۰۴، نوشتن لغات روی نوت‌های کوچک است. با این کار می‌توانید هر لغتی که جدید یاد می‌گیرید را به لغات قبلی اضافه کرده و آنها را با یکدیگر تمرین کنید.

    استفاده از مثال‌ های کتاب

    در پایین هر لغت از واژگان کتاب ۵۰۴ سه جمله و مثال آورده شده که بسیاری از افراد به آنها توجه نمی‌کنند. با توجه به اینکه این مثال‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در یادگیری این لغات داشته باشند به شما توصیه می‌کنیم که تمام مثال‌های کتاب را بخوانید. گاهی اوقات برخی لغات قابل حفظ کردن نیستند و می‌توان با استفاده از مثال‌هایی که در کنار آنها آورده شده آنها را حفظ کرد.

    جمله ‌سازی

    در صورتی که بخواهید لغات ۵۰۴ از ذهن شما پاک نشود، می‌توانید پس از یادگیری هر کدام از آنها جمله سازی کنید. شما می‌توانید در یک جمله از دو چند لغتی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید یا اگر نتوانستید از یک لغت برای جمله سازی استفاده کنید. زمانی که شما یک جمله را روی برگه می‌نویسید به دلیل تصویرسازی بهتری که در ذهن شما انجام می‌شود این لغات بهتر در ذهن شما جای می‌گیرند.

    استفاده از فلش کارت

    اگر در طول روز مجبور هستید به مکان‌های مختلف مانند محل کار، باشگاه و یا کلاس‌های آموزشی بروید می‌توانید برای یادگیری لغات ۵۰۴ از فلش کارت استفاده کنید. برای این کار کافی است فلش کارت‌ها را در کیف یا روی میز محل کار خود قرار دهید تا در زمان بیکاری به آنها نگاهی بیندازید. در زمانی که مسیر منزل به کلاس یا مسیر منزل به محل کار خود را طی می‌کنید استفاده از فلش کارت‌ها بهترین روش برای یادگیری لغات ۵۰۴ است.

    ‌کتاب ۵۰۴ را چطور یاد بگیریم؟

    در کتاب ۵۰۴، هر درس حاوی ۱۲ لغت است که پس از تمام شدن آن یک متن برای یادگیری بهتر لغات در کتاب آورده شده است. در این متن تمامی این ۱۲ کلمه به کار برده شده تا فرد زبان آموز بتواند آنها را در کنار یکدیگر مشاهده کند. برای یادگیری بهتر لغات ۵۰۴ می‌توانید هر سه درس یک بار یعنی پس از یادگیری ۳۶ لغت متن‌های این کتاب را در کنار یکدیگر قرار دهید و آنها را مرور کنید. شما در کنار یادگیری لغات زبان باید به کار بردن آنها در جمله را نیز بیاموزید. هدف از یادگیری لغات ۵۰۴ استفاده از آن‌ها برای صحبت کردن است به همین دلیل جمله‌سازی اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید از متون مختلف استفاده کنید تا بتوانید چگونگی استفاده از لغات در جمله را یاد بگیرید.

    کدام روش بهترین روش برای یادگیری لغات ۵۰۴ است؟

    با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای یادگیری لغات ۵۰۴ وجود دارد، نمی‌توان گفت که کدام روش به عنوان بهترین روش شناخته می‌شود. از آنجایی که ذهن انسان روش‌های مختلفی را می‌پسندد هر شخص ممکن است بتواند با استفاده از یک روش خاص این لغات را بیاموزد. شما باید روش‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید که کدام یک از آنها باعث می‌شود شما بتوانید لغات بیشتری را در زمان کوتاه‌تری یاد بگیرید.

    با یک آزمون و خطا و در زمان بسیار کوتاهی این کار برای شما امکان‌پذیر خواهد شد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که با استفاده از فیلم‌های آموزشی و یا به صورت صوتی لغات ۵۰۴ را یاد بگیرند. با توجه به اینکه حافظه دیداری تاثیر زیادی در یادگیری لغات دارد شما هم می‌توانید این روش را برای خودتان انتخاب کنید.

    نتیجه گیری

    باتوجه به موارد ذکر شده در بالا میتوانید به راحتی لغت کتاب 504 را یادبگیرید اگر به دنیال منابع دیگری هم هستید میتوانید با بررسی صفحه  کتاب های تقویت لغت انگلیسی از انتشارات رهنما بهترین انتخاب را داشته باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید