همه مقالات

بهترین روش‌های یادگیری و تقویت لهجه بریتیش چیست؟

  • لهجه بریتیش چیست؟

    لهجه بریتیش یا همان بریتانیایی در مقایسه با لهجه آمریکایی در کشور انگلستان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. قطعاً کسانی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند باید آموزش یکی از دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی را برای ادامه راه برگزینند. با توجه به رایج بودن لهجه بریتیش در بین مردم انگلستان، افراد باید تمام تلاش خود را داشته باشند که به لهجه بریتیش مسلط شوند.

    مسلط بودن به لهجه بریتیش برای آموختگان زبان انگلیسی، ضمن برقراری ارتباط درست با مردم منطقه سبب افزایش اعتمادبه‌نفس در آن‌ها خواهد شد. لهجه بریتیش، با وجود داشتن یکسری تفاوت‌ها در بین مردمان کشورهای مختلف از جمله اسکاتلند، انگلستان، ایرلند، ایرلند شمالی و ولز رایج است.

    مسلط شدن به لهجه بریتیش در خوب آموزش دیدن، تمرین بسیار و مرور آموزش‌ها با صدای بلند خلاصه می‌شود. روش‌های تقویت لهجه بریتانیایی، شامل چندین گزینه است که در ذیل به آن اشاره کرده‌ایم:

    • بررسی نحوه صحبت کردن دیگران
    • تمرین چندین مکالمه در طی روز و مداومت بر بیان لهجه بریتیش
    • مشاهده فیلم و سریال یا انیمیشن‌ انگلیسی‌زبان
    • غافل نشدن از شنیدن موزیک و رادیو بریتیش
    • تجربه سفر به انگلستان

    بررسی نحوه صحبت کردن دیگران در تقویت لهجه بریتیش

    از روش‌های تقویت بریتیش، این است که باید این لهجه را در کاربلدان آن جستجو کرد. مجریان برنامه‌های تلویزیون، یکی از بهترین گزینه‌های مدنظر هستند. فرد باید با دقت تمام به حرکات لب، دهان و زبان گوینده توجه کند تا ببیند ادای صحیح کلمات به چه شکل است. گوینده همراه با صحبت کردن صدا هم دارد، توجه به چگونگی بیرون آمدن صدا از دهان گوینده مهم است.

    بررسی صدای گوینده مشخص می‌کند که کدام بخش‌های دهان درگیر این کار می‌شوند. بعد از کمی مسلط شدن به این لهجه، حتی می‌توان از روی صدای گوینده، صدای خود را نیز ضبط کرد تا بتوان با صدای اصلی مقایسه کرد و به اشتباهات خود پی برد. تقلید از نوع صحبت کردن مجریان تلویزیون، موجب تقویت در صحبت کردن به لهجه بریتیش می‌شود.

    تمرین چندین مکالمه در طی روز و مداومت بر بیان لهجه بریتیش

    تمرین روزانه مکالمات، سبب می‌شود تلفظ لهجه بریتیش در فرد، تقویت شود. در ابتدای کار بهتر است جملات کوتاه انتخاب شود و تمرین روی آن‌ها انجام شود. چنانچه مکالمات طولانی‌تر است می‌توان آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کرد و تمرین را انجام داد. کم‌کم که احساس کردید در مکالمه پیشرفت داشته‌اید، می‌توانید به سراغ جملات طولانی‌تر بروید. به‌عنوان‌مثال، می‌توان تمرین تلفظ را با استفاده از کتاب‌های صوتی که حاوی جملات کوتاهی هستند از سر گرفت. اگر فکر می‌کنید که بیان جملاتتان به لهجه بریتیش، خنده‌دار به نظر می‌رسد و از دید خودتان صحیح نیست از ادامه راه دلسرد نشوید. شما باید آن‌قدر به تمرین ادامه دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، لهجه بریتیش را ادا کنید.

    مشاهده فیلم آموزشی، سریال یا انیمیشن‌های انگلیسی‌زبان

    آموزش از طریق منبعی قوی که بتواند تلفظ صحیح لهجه بریتیش را به مخاطب خود منتقل کند بسیار مهم است و می‌توان برای این منظور از فیلم‌های آموزشی موجود استفاده نمود. فیلم و سریال‌های متعددی وجود دارند که در راستای تقویت لهجه بریتیش بسیار موثرند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به THIS IS ENGLAND به کارگردانی شان میداز، TRAINSPOTTING  به کارگردانی دنی بویل وFOUR WEDDINGS AND FUNERAL  به کارگردانی مایک نیولیلم اشاره کرد. در ابتدا باید این فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی مشاهده کردو برای بار دوم با زیرنویس انگلیسی و درنهایت و در دور آخر بدون زیرنویس تماشا نمود.

    غافل نشدن از شنیدن موزیک و رادیو بریتیش

    یکی از راه‌های تقویت لهجه بریتیش، قرار گرفتن در محیطی است که این لهجه در آن وجود دارد. این شرایط از طریق صحبت کردن با دیگران یا گوش دادن به صوت و یا رادیو که لهجه بریتیش دارد، امکان‌پذیر است. سبک‌های موزیک مختلفی وجود دارد که به لهجه بریتانیایی تهیه شده‌اند که با گوش دادن به آن‌ها می‌توان قدم مثبتی در جهت تقویت لهجه بریتیش برداشت. داستان‌های متعددی نیز به‌صورت پادکست وجود دارد که گوش کردن به آن‌ها نیز، برای پیشرفت در مسیر تقویت لهجه بریتانیایی مؤثر خواهد بود. گوش کردن به رادیو به‌ صورت روزانه در مدت‌زمان کمتر از نیم ساعت، مسیر تقویت لهجه بریتانیایی را هموارتر می‌کند. تکرار جملات شنیده ‌شده، در موفقیت این راه بسیار اثرگذار خواهد بود.

    سفر به انگلستان را تجربه کنید

    تجربه سفر به کشورهای انگلیسی برای فردی که یادگیری زبان را شروع کرده است، گام بسیار مهمی است. از این طریق، می‌توان خود را در میان انبوهی از افرادی که به لهجه بریتیش مسلط هستند غرق نمود و از تجربیات آن‌ها استفاده کرد. شاید با خود بگویید که هنوز به این لهجه تسلط پیدا نکرده‌اید ولی این را بدانید از این طریق می‌توانید به آموزه‌های خود اضافه کنید و تجربه کسب نمایید. البته این امکان برای همه وجود ندارد که به خارج سفر کنند، پس می‌توان از فناوری و تکنولوژی که در دنیای امروز بسیار پررنگ است کمک گرفت. فضای مجازی همچون اینستاگرام و توییتر، بستر بسیار مناسبی برای پیدا کردن دوستانی است که به زبان انگلیسی مسلط هستند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید