همه مقالات

آیا آموزش زبان انگلیسی در خواب امکان‌پذیر است؟

انتشارات رهنما
  • آیا آموزش زبان در خواب امکان پذیر است؟ در اوایل قرن بیستم ایده یادگیری زبان در خواب یا همان «هیپنوپدیا» مطرح شد. در سال‌های اخیر تحقیقات بسیار زیادی انجام شده تا محققان ببینند که آیا یادگیری زبان انگلیسی در خواب امکان‌پذیر می‌شود یا خیر؟ برای این کار دانشمندان در سوئیس از دانش‌آموزان خواستند تا در خواب واژه‌های مختلف زبان انگلیسی را گوش کنند. برخی از دانش آموزان در هنگام گوش دادن به مکالمات زبان انگلیسی به خواب می‌رفتند و برخی دیگر در هنگام خواب این کار را انجام دادند. پس از انجام این کار، محققان متوجه شدند که افرادی که در خواب به سخنان و مکالمات گوش می‌دادند در بیداری بهتر می‌توانستند لغات زبان انگلیسی را یاد بگیرند. این مورد به معنای یادگیری زبان انگلیسی در شرایط بهتری است که می‌توان در خواب ذهن خود را برای یادگیری زبان انگلیسی آماده کرد.

    آیا می‌شود در خواب انگلیسی یاد گرفت؟

    در صورتی که بخواهید در هنگام خواب زبان انگلیسی را یاد بگیرید باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. شما باید از یک شب قبل آماده شوید و آرامش بسیار زیادی به دست آورید. قدم اول برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب اهمیت دادن به مدیتیشن است. اینکه ذهن شما آرامش زیادی داشته باشد اهمیت زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب دارد. شما ابتدا باید تمرکز خود را افزایش داده و نظم ذهنی را در سر خودتان به وجود آورید. در مرحله بعد باید به ذهن خود کمک کنید تا برای یادگیری زبان انگلیسی آماده باشد. شما باید پیش از خواب به موضوعات مثبت فکر کنید و اهداف خودتان را به یاد بیاورید تا ذهن شما به طور کامل تغییر پیدا کرده و آماده یادگیری شود. برخی از محققان بر این باورند که زمانی تمرکز ذهنی بیشتر باشد ذهن بستر بهتری برای یادگیری لغات زبان انگلیسی در خواب دارد.

    چگونه می‌توان انگلیسی را در خواب آموخت؟

    اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را در خواب بیاموزید باید هنگامی که در خواب هستید به واژگان و مکالمات زبان انگلیسی گوش کنید. در همان ابتدایی که قصد خوابیدن دارید، می‌توانید با استفاده از یک هدفون به موضوعات زبان انگلیسی گوش کنید. بهتر است برای این کار فایل‌هایی را که در ارتباط با واژگان مختلف زبان انگلیسی هستند را در طول خواب گوش کنید. گوش دادن به آهنگ‌های آرامبخش انگلیسی هم گزینه مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب هستند.

    شما باید ساعت خواب خود را افزایش دهید تا بتوانید زمان بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی در خواب اختصاص دهید. اگرچه این کار از نظر علمی ثابت نشده اما برخی از شواهد نشان می‌دهند که یادگیری زبان انگلیسی در خواب هم امکان‌پذیر است و می‌توان برای تسلط بیشتر به زبان انگلیسی این کار را انجام داد. برای یادگیری بهتر زبان پیش از خواب برخی از لغات را بخوانید و در هنگام خواب آنها را با استفاده از هدفون گوش کنید.

    فعالیت مغز در آموزش زبان انگلیسی در خواب

    با توجه به اینکه مغز انسان در هنگام خواب غیر فعال نمی‌شود، می‌توان در هنگام خواب واژگان مختلف زبان انگلیسی را یاد گرفت. مغز انسان پیچیدگی بسیار زیادی دارد و در هنگام خواب تعداد زیادی از اتصالات عصبی آن مشغول فعال‌سازی و پخش مجدد اطلاعات هستند. با توجه به اینکه در هنگام خواب ارتباط عصبی ایجاد شده در مغز باعث می‌شود یادگیری انسان تقویت شود می‌توان زبان انگلیسی را در این شرایط یاد گرفت. در هنگام خواب عمیق، مغز انسان اطلاعات روزانه را پردازش می‌کند و این به معنای یادگیری زبان انگلیسی و اطلاعاتی است که در طول روز مطالعه کرده‌اید.

    اگر در خواب مغز انسان شرایط ایده‌آلی داشته باشد می‌توانید به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. اگر شما هم فرد راحت طلبی هستید و می‌خواهید زبان انگلیسی را در خواب بیاموزید، می‌توانید اطلاعات مختلف زبان انگلیسی را در هنگام خواب خود با استفاده از یک هدفون گوش دهید. اگرچه نمی‌توان در خواب گرامر و موضوعات پیچیده زبان انگلیسی را آموخت اما می‌توان ذهن خود را برای یادگیری واژگان آماده کرد.

    چه موضوعاتی را در خواب یاد بگیریم؟

    اگر قصد دارید زبان انگلیسی را در خواب بیاموزید، می‌توانید موضوعات مختلف را برای یادگیری انتخاب کنید. موضوعات ساده راحت‌تر هستند و می‌توانید آنها را در مدت کوتاهی و با سرعت بالا یاد بگیرید. شما می‌توانید تمامی موضوعاتی که در طول روز مطالعه کردید را در هنگام شب و در خواب با استفاده از هدفون گوش کنید تا از ذهن شما پاک نشوند. اگر می‌خواهید روز بعد و پس از خواب خود اطلاعات مختلفی را یاد بگیرید، می‌توانید در هنگام خواب آنها را گوش دهید تا مغز شما روز بعد آماده یادگیری باشد.

    با توجه به اینکه مغز انسان با تمرکز بالا و نظمی که دارد اطلاعات زیادی را در خود جای می‌دهد شما می‌توانید از منابع مختلف برای این کار کمک بگیرید. در صورتی که با ما تماس بگیرید همکاران ما اطلاعات زیادی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده و شما را از یک مشاوره خوب بهره‌مند خواهند کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید