Teaching by Principle 4th Edition قیمت اصلی 4/750/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 3/800/000 ﷼ است.
بازگشت به محصولات
کتاب A linguistic of Theory Translation
A linguistic of Theory Translation قیمت اصلی 750/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 525/000 ﷼ است.

رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم

رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم

کتاب رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم، نوشتۀ جک سی. ریچارد و تئودور اس. راجرز و ترجمۀ علی بهرامی است که توسط انتشارات رهنما منتشر شده است. این کتاب از منابع مهم و کاربردی در زمینۀ آموزش زبان است و به بررسی و تحلیل روش‌ها و رویکردهای آموزش زبان دوم می‌پردازد. هدف این کتاب، ارائۀ دیدی جامع از شیوه‌های آموزش زبان است تا معلمان، دانشجویان و پژوهشگران از آن استفاده کند.

شناسه محصول: 311255

قیمت اصلی 2/500/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 2/000/000 ﷼ است.

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم

کتاب رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم، برای مدرسان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به این زمینه بسیار مناسب است. مباحثی که در کتاب رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم به آنها اشاره شده است، عبارت‌اند از:

  • بخش اول، گرایش‌های عمده در آموزش زبان در قرن بیستم: تاریخچۀ مختصر پیشرفت‌های اولیه در آموزش زبان، ماهیت رویکرد و روش در آموزش زبان، رویکرد شفاهی و آموزش زبان موقعیتی، روش شنیداری ـ گفتاری
  • بخش دوم، رویکردها و روش‌های رایج: آموزش ارتباطی زبان، آموزش محتوامحور و یادگیری ادغامی محتوا و زبان، زبان کل‌گرا، آموزش زبان توانش‌محور، استانداردها و موفقیت‌های زبان‌آموزان خارجی در اروپا، آموزش زبان تکلیف‌محور، آموزش متن‌محور، رویکرد واژگانی، هوش‌های چندگانه، یادگیری جمعی زبان
  • بخش سوم، رویکردها و روش‌های جایگزین در قرن بیستم: رویکرد طبیعی، پاسخ کاملاً فیزیکی، طریق خاموش، یادگیری اجتماعی زبان، روش تلقینی
  • بخش چهارم، محیط تدریس و یادگیری: زبان‌آموز، رویکرد و روش، معلم، رویکرد و روش، رویکرد، روش و برنامۀ درسی، پی‌نوشت

ساختار و ویژگی‌های کتاب رویکردها و روش‌ ها در آموزش زبان ویرایش سوم

  • بخش تحلیل رویکردها: بررسی عمیق نظریه‌های یادگیری زبان و روش‌های آموزشی مرنبط با آن
  • رویکرد دستوری: روشی که مبتنی بر آموزش قواعد دستور زبان است.
  • رویکرد صوتی ـ کلامی: تمرکز بر تکرار و تمرین‌های گفتاری و شنیداری
  • رویکرد ارتباطی: توجه ویژه به تون ارتباطی زبان‌آموزان و کاربرد استفاده از زبان در موقعیت‌های واقعی
  • رویکرد ترکیبی: نویسندگان این کتاب همچنین به این نکته اشاره می‌کنند که در آموزش زبان، تنها یک روش نمی‌تواند نتایج خوب و مطلوبی را به‌دنبال داشته باشد.

دربارۀ ویرایش سوم کتاب رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم

بخش اول کتاب رویکردها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم، یعنی گرایش‌های عمده در آموزش زبان در قرن بیستم، به‌روز شده است  چهارچوب‌های نظری برای کتاب در فصل دوم ارائه شده‌اند. حالا بسیاری از فصل‌های این کتاب، توصیف‌های کامل‌تری از رویکرد، طرح درسی و رویه را شامل هستند. آن فصل‌هایی که به ارائۀ رویکردها و روش‌های کنونی می‌پردازند، از بخش سوم به بخش دوم کتاب آورده شده‌اند و بازتابی از همراهی آنها با گرایش‌های عمدۀ قرن بیستم است. فصل پنجم، یعنی آموزش ارتباطی زبان کاملاً بسط یافته و این کاری است که در مورد فصل شش نیز صورت گرفته، و حال شامل رویکرد یادگیری ادغامی محتوا و زبان و همچنین آموزش  محتوا‌محور شده است.

فصل هشتم نه تنها به آموزش توانش‌محور می‌پردازد، بلکه معیارهای وسیع‌تر و پیامدهای جنبش‌ها و همچنین معیار موفقیت‌های زبان‌آموزان خارجی در اروپا را دربر دارد. همچنین یک فصل جدید در باب آموزش متن‌محور نیز اضافه شده است.

در تمامی فصل‌ها سؤالاتی برای بحث آورده شده‌اند که باعث می‌شود تا خواننده مطالب را باهم ترکیب کند و همچنین جدولی جامع از مقایسۀ رویکردها و روش‌ها در قسمت ضمیمۀ کتاب گنجانده شده است. همچنین نمونه‌هایی از کتب درسی در مورد تعدادی از رویکردها و روش‌ها آورده شده است. درست است که این نمونه‌ها ممکن است نتوانند رویکرد یا روششان را به‌صورت ناب نشان دهند، ولی می‌توانند ویژگی‌های بیش از یک روش را باهم ادغام کنند و نمونه‌های واقعی را ارائه دهند که چگونه رویکردها و روش‌ها توسط مؤلفان کتب درسی تعبیر و تفسیر شده‌اند.

فصل‌های گوناگونی در بخش سوم یعنی رویکردها و روش‌های جایگزین در قرن بیستم، بسط یافته‌اند و توصیف‌های کامل‌تری از ملاک زیربنایی هر یک داده شده است.

کتب مرتبط با کتاب رویکرها و روش ها در آموزش زبان ویرایش سوم

 

وزن

0.9840 گرم

نویسنده

Jack C. Richards and Theodore S. Rodgers

مترجم

علی بهرامی

ناشر

رهنما

شابک/ISBN

9789643676650

قطع

وزیری

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (نرم)

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.