اصول یادگیری و آموزش زبان ویرایش ششم

زمانی که ویرایش اول کتاب “اصول یادگیری و آموزش زبان” به انتشار درآمد حوزه‌ی فراگیری زبان دوم همچون کودکی نوپا بود. مباحث و مسائل آن، به قدری کم بود که به سادگی مدیریت می‌شد و پژوهش‌گران این حوزه، تعدادی اندک از مجلات، تحقیقات و مباحث نظری مربوط به آن را منتشر می‌کردند. محققان این رشته تعدادی انگشت شمار اما فزاینده بودند که به مباحثه می‌پرداختند. اما امروزه فراگیری زبان، رشد چشم‌گیری کرده و مبحثی پیچیده تلقی می‌شود. نشریات، مجلات، مقالات در سرتاسر جهان در این باب داد سخن سر می‌دهند. چنین میدان تحقیقاتی وسیعی ناظران را حیران کرده، به گونه‌ای که اکثر پژوهش‌ها با جملاتی همچون “پژوهش بیشتری مورد نیاز است” و “یافته‌های ما جنبه آزمایشی دارند” پایان می‌یابد. با این‎‌همه،کتاب  اصول یادگیری و آموزش زبان با شصت و اندی سال تجربه در این زمینه و ساخت و پرداخت‌های پی‌درپی راه درازی را پیموده، طوری که شما با بررسی کتاب در مدت زمان مذکور به سادگی متوجه کاربردی بودن آن شده و دانسته‌های دریافتی از این کتاب را مستقیما به کلاس درس می‌برید. من حیث‌ المجموع محتوا و اهداف کتاب را می‌توان به این صورت توصیف کرد:

1-نوعی دوره‌ی درسی برای دانشجویان رشته‌های تدریس زبان

2-نوعی کتاب درسی در مورد مبانی نظری تدریس زبان

3-نوعی خلاصه در باب مطالب مورد نیاز برای داوطلبان ورود به دوره‌ی ارشد یادگیری زبان دوم

4-کتاب راهنما برای مدرسان مجرب

در اکثر موارد برای فهم و درک مطالب کتاب هیچ نیازی به دانستن زبان‌شناسی یا روان‌شناسی نیست و محتوای آن پیرامون زندگی، ارتباطات روزمره و مردم است.

شناسه محصول: 116576

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

2/400/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

اصول یادگیری و آموزش زبان، کتابی در زمینه فراگیری زبان دوم

 

 توضیحات کتاب اصول یادگیری و آموزش زبان ویرایش ششم

زمانی که ویرایش اول کتاب اصول یادگیری و آموزش زبان به انتشار درآمد حوزه‌ی فراگیری زبان دوم همچون کودکی نوپا بود. مباحث و مسائل آن، به قدری کم بود که به سادگی مدیریت می‌شد و پژوهش‌گران این حوزه، تعدادی اندک از مجلات، تحقیقات و مباحث نظری مربوط به آن را منتشر می‌کردند. محققان این رشته تعدادی انگشت شمار اما فزاینده بودند که به مباحثه می‌پرداختند. اما امروزه فراگیری زبان، رشد چشم‌گیری کرده و مبحثی پیچیده تلقی می‌شود. نشریات، مجلات، مقالات در سرتاسر جهان در این باب داد سخن سر می‌دهند. چنین میدان تحقیقاتی وسیعی ناظران را حیران کرده، به گونه‌ای که اکثر پژوهش‌ها با جملاتی همچون “پژوهش بیشتری مورد نیاز است” و “یافته‌های ما جنبه آزمایشی دارند” پایان می‌یابد. با این‎‌همه،کتاب  اصول یادگیری و آموزش زبان با شصت و اندی سال تجربه در این زمینه و ساخت و پرداخت‌های پی‌درپی راه درازی را پیموده، طوری که شما با بررسی کتاب در مدت زمان مذکور به سادگی متوجه کاربردی بودن آن شده و دانسته‌های دریافتی از این کتاب را مستقیما به کلاس درس می‌برید. من حیث‌ المجموع محتوا و اهداف کتاب را می‌توان به این صورت توصیف کرد:

1-نوعی دوره‌ی درسی برای دانشجویان رشته‌های تدریس زبان

2-نوعی کتاب درسی در مورد مبانی نظری تدریس زبان

3-نوعی خلاصه در باب مطالب مورد نیاز برای داوطلبان ورود به دوره‌ی ارشد یادگیری زبان دوم

4-کتاب راهنما برای مدرسان مجرب

در اکثر موارد برای فهم و درک مطالب کتاب هیچ نیازی به دانستن زبان‌شناسی یا روان‌شناسی نیست و محتوای آن پیرامون زندگی، ارتباطات روزمره و مردم است.

تغییرات ایجاد شده در ویرایش ششم

  • طرح مسائل و موضوعات جدید: بیان خلاصه‌ی این بخش می‌تواند بدین صورت باشد که ‌پژوهش‌‌های شش دهه اخیر قلب تپنده‌ی این کتاب محسوب می‌شوند.
  • روزامد کردن‌ها و معرفی منابع مطالعاتی جدید: حدود 300 منبع که از آخرین ویرایش کتاب تا به‌حال چاپ شده‌اند به منابعی که کتاب به آن مراجعه کرده‌ بود اضافه شده تا جامع‌تر و به‌‎روزتر در اختیار مخاطب قرار گیرد.
  • تمرکز و توجه بیشتر بر روی جنبه‌های تعلیمی قضیه: سعی بر کاربردی بودن هرچه بیشتر مطالب کتاب جهت استفاده در کلاس درس
  • سبک نگارش: سبک نگارش به شیوه‌ای قرار داده شده که مخاطب احساس راحتی بیشتری با کتاب کرده و حالت‌های خشک گفتاری موسوم در کلاس وجود ندارد.

ساختار کتاب اصول یادگیری و آموزش زبان ویرایش ششم

کتاب به طور کلی به 10 فصل تقسیم شده که هر فصل به بخش‌های کوچکتری تبدیل شده. هر کدام از این بخش‌ها به تفصیل به موضوع اصلی فصل می‌پردازند.

کتب مرتبط

وزن 810 گرم
موضوع

Academic, Teaching

رده سنی

بزرگسالان بالای 18 سال

سطح

Academic

ناشر اصلی

rahnama

نویسنده

اچ داگلاس براون

مترجم

دکتر ابراهیم چگنی

سال انتشار

2017

شابک/ISBN

9789643676544

قطع

وزیری

جنس کاغذ

تحریر

نوع جلد

شومیز (نرم)

تعداد صفحات

634

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

تک رنگ (سیاه و سفید)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.