رنگ های شگفت انگیز قیمت اصلی 500/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 400/000 ﷼ است.
بازگشت به محصولات
Longman Preparation Course for the TOEFL Test قیمت اصلی 10/000/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 7/000/000 ﷼ است.

یک روز کاری من

یک روز کاری من

کتاب یک روز کاری من، نوشتۀ دکتر میریام استوپارد، کتابی است که در زمینۀ کودک نوشته شده است. هدف نویسنده از نگارش این کتاب، تقویت اعتماد‎به‌نفس کودک برای حرف‌زدن و بیان کارهای روزانه‌اش، روابط دوستانه، روابط اجتماعی و همچنین راهنمایی اولیا و درک موقعیت‌های کودک و تشویق برای پرورش مهارت‌های او است.

شناسه محصول: 917572

قیمت اصلی 500/000 ﷼ بود.قیمت فعلی 400/000 ﷼ است.

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

توضیحات کتاب یک روز کاری من

کتاب یک روز کاری من، کتابی است در حوزۀ کودک. از آنجایی که شخصیت یک انسان، نوع رفتار و نگرش او از دوران کودکی نشأت و شکل می‌گیرد، لازم است قبل از اینکه انسان دیگری را وارد این دنیا کنیم، دربارۀ شیوۀ تربیت آن مطالعات گسترده‌ای داشته باشیم. دکتر میریام استوپارد، با هدف تعلیم و تربیت درست انسان از همان دورۀ کودکی، به نکات آموزشی مهمی در این زمینه اشاره کرده است.

با توجه به عنوان کتاب، این سؤال پیش می‌آید که چرا باید به کودکمان کمک کنیم تا دربارۀ کارهای روزانه‌اش با ما صحبت کند؟

درک، دید و بینش کودک هر روز گسترش پیدا می‌کند. برای اینکه یک انسان بتواند در دورۀ بزرگسالی درست و سنجیده حرف بزند، از حقّ خود دفاع و برای کارهایش استدلال ارائه کند، باید از دورۀ کودکی به او آموزرش دهیم که دربارۀ خود و کارهایی که انجام می‌دهد حرف بزند؛ مثلاً در طول روز چه کسانی را دیده است چه بازی‌هایی انجام داده است، چه غذاهایی خورده است و…

این کار باعث تقویت روحیۀ اعتماد‌به‌نفس کودک می‌شود، باعث می‌شود از همان ابتدا روی پای خود بایستد و مستقل و قوی بار بیاید. در واقع، وقتی به‌عنوان پدر و مادر برای فرزندتان وقت می‌گذارید و امکان حرف‌زدن به او می‌دهید، جرئت، روابط دوستانه و حسّ همکاری را هم در او پرورش می‌دهید، همین کار باعث می‌شود کودکتان به شما اعتماد کرده، با شما دوست شود.

ساختار و ویژگی‌های کتاب

یک روز کاری من، مناسبِ کودکان زیر شش سال است. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که در قالب شعر نوشته شده، آهنگین است و باعث جلب توجه کودک می‌شود. موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آن اشاره کرده است عبارت است از:

  • خانواده
  • خوردن
  • لباس‌پوشیدن
  • بازی‌کردن و بیرون‌رفتن

خانواده: نویسنده در این بخش به این نکته اشاره می‌کند که کودک تمایل دارد نام اعضای خانوادۀ خود را بداند؛ پدر، مادر، برادر، خواهر و … .
خوردن: تمایل و اشتیاق کودک به غذاخوردن آن هم با دست؛ پدر و مادر می‌توانند قاشق و چنگال را به او پیشنهاد دهند و نحوۀ استفاده از آن را به کودک بیاموزند.
لباس‌پوشیدن: تشویق کودک به «انتخاب» لباس مورد علاقه‌اش.
بازی‌کردن: فراهم‌کردن اسباب‌بازی برای کودکی که می‌تواند بنشیند و تقویت حسّ ماجراجویی در کودک.
گردش و بیرون‌رفتن: اشتیاق کودک به ماجراجویی، دیدن محیط بیرون از خانه و آدم‌های جدید.

اهداف آموزشی:

آموزش برنامه‌ریزی و زمان‌بندی به کودکان: وقتی به کودک ترتیب و زمان کارهای روزانه‌اش را بگوییم، به‌مراتب نظم را در زندگی یاد می‌گیرند.

توسعه و گسترش روابط اجتماعی: بازی با هم‌سن‌و‌سالان و رفتن به مدرسه، تعامل کودک با بقیۀ افراد را گسترش می‌دهد.

آشنایی با وظایف روزمرۀ خود: مثل مسواک‌زدن، لباس‌پوشیدن و … .
یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب، تصویرسازی زیبای آن است؛ استفاده از رنگ‌های مناسب و شاد که هم باعث تقویت روحیۀ کودک می‌شود و هم باعث برانگیخته‌شدن حسّ کنجکاوی او می‌شود که بقیۀ صفحات چه شکل‌و‌شمایلی دارند. تصویرگر متناسب با موضوع، شکل آن را آورده،باعث می‌شود هم قوۀ دیداری و هم قوۀ شنیداری او نیز تقویت شود.

کاربرد این کتاب در محیط آموزشی: کتاب یک روز کاری من، به‌خاطر ساختار ساده و موضوع جذابی که دارد، می‌تواند به‌عنوان ابزاری آموزشی در مهد‌کودک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. مربیان و معلمان مهد می‌توانند با استفاده از این کتاب، فعالیت‌های روزانه مثل بازی‌کردن، صحبت‌های دوستانه، لباس‌پوشیدن و … را به آنها آموزش دهند.

کتب مرتبط با کتاب یک روز کاری من

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.