گفت و شنود زبان روسی(1)

کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 برای درس “گفت و شنود مقدماتی” در دوره کارشناسی آموزش زبان روسی در دانشگاه‌های ایران نگاشته شده است و علاوه بر دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها، دیگر علاقمندان به یادگیری زبان روسی و همه افرادی که می‌خواهد با واژه‌ها و ساختارهای دستوری و مکالمه‌های ساده، مقدماتی و مورد نیاز زبان روسی آشنا شوند، می‌توانند ازین کتاب بهره ببرند.

علاوه بر دانشجویان و علاقمندان به یادگیری زبان روسی،کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 می‌تواند مورد استفاده معلمان و اساتید زبان روسی در ایران قرار بگیرد.

شناسه محصول: 913365

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

467/500 

ناموجود

ناموجود

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

آموزش و یادگیری زبان روسی با کتاب گفت و شنود زبان روسی 1

آموزش زبان روسی به نسبت زبان‌های خارجی دیگر در ایران سابقه طولانی‌ای دارد و در سال‌های اخیر فراگیرتر و رایج تر شده است. از مهمترین دلایل افزایش شمار علاقمندان به یادگیری زبان روسی در ایران، می‌توان به همسایگی با کشور روسیه و روابط دیرینه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با این کشور و کسترش روز افزون این روابط درسالیان اخیر و توان بالای علمی دانشگاه‌های روسیه، به خصوص در رشته‌های علوم انسانی و فنی از یک سو و جایگاه زبان روسی در کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق از سوی دیگر، اشاره کرد.

دلایل مهم دیگر برای افزایش علاقه به یادگیری زبان روسی، گستردگی و تعداد زیاد گویشوران، ادبیات غنی و شگرف خصوصا در حوزه داستان کوتاه و رمان، جغرافیا و تاریخ جالب و قابل اعتنا،  امکان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه که در همسایگی کشور ماست و …است.

زبان آموزان ایرانی به طور معمول در مهارت‌های کتبی یا تولیدی یعنی خواندن و نوشتن دشواری کمتری احساس می‌کنند و معمولا فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی زبان‌های خارجی در برقراری ارتباط شفاهی به مشکلات بیشتری برخورد می‌کنند.

توضیحات کتاب گفت و شنود زبان روسی 1

 

کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 برای درس “گفت و شنود مقدماتی” در دوره کارشناسی آموزش زبان روسی در دانشگاه‌های ایران نگاشته شده است و علاوه بر دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه‌ها، دیگر علاقمندان به یادگیری زبان روسی و همه افرادی که می‌خواهد با واژه‌ها و ساختارهای دستوری و مکالمه‌های ساده، مقدماتی و مورد نیاز زبان روسی آشنا شوند، می‌توانند ازین کتاب بهره ببرند.

علاوه بر دانشجویان و علاقمندان به یادگیری زبان روسی،کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 می‌تواند مورد استفاده معلمان و اساتید زبان روسی در ایران قرار بگیرد.

کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 اولین تجربه تالیف کتای آوزشی درس “گفت و شنود” برای دوره‌های آموزش زبان روسی به فارسی زبانان در ایران محسوب می‌شود.

ذکر این نکته ضروریست که آموزش زبان‌های خارجی و از جمله زبان روسی فرایندی پیچیده و مشکل است و تربیت زبانآموزانی که بتوانند با اعتماد به نفس و رعایت اصول لازم در برقراری تعامل صحیح،وارد فرایند ارتباط شفاهی یا کتبی با گویشوران زبان مورد نظر بشوند و ارتباطی کامل، صحیح و دقیق را شکل بدهند، امری بسیار دشوار و زمان‌بر است که مستلزم رعایت اصول علم روش‌شناسی آموزش زبان‌های خارجی و توجه همه جانبه و همزمان به هر چهار مهارت زبانی می‌باشد.

زبان روسی

روسی، زبانی از خانواده‌ی اسلاوی شرقی بوده که روس‌ها در اروپای شرقی با آن صحبت می‌کنند. این زبان در روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان یک زبان رسمی و در سراسر قفقاز، آسیای میانه و تا حدودی در کشورهای بالتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان از نظر شمار گویشوران بومی هفتمین و از نظر شمار کل گویشوران هشتمین زبان جهان است.

الفبای روسی در سده‌ی دهم میلادی پدید آمد و متشکل از ۳۳ حرف است که در چندین دوره اصلاحاتی بر آن اعمال شده است.

روسیه از ادبیات بسیار غنی برخوردار بوده و از نویسندگان بزرگ آن می‌توان از کسانی هچون لئو تولستوی، فیودور داستایفسکی، آنتون چخوف، میخائیل لرمونتوف، ماکسیم گورکی و ولادیمیر ناباکوف نام برد. ادبای روسی تقریباً در تمام ژانرهای ادبی شناخته‌شده و فعال بوده‌اند. روسیه دارای پنج ادیب برنده جایزه نوبل است و تا سال ۲۰۱۱ چهارمین تولیدکننده‌ی کتاب در جهان بر حسب عناوین منتشره بود.

امروزه مردم به دلایل مختلفی خواهان یادگیری زبان روسی هستند. آژانس‌های فدرال، زبان روسی را به عنوان زبان اولویت دار نیازهای ملی شناسایی کرده‌اند. از جمله آژانس‌هایی که به دنبال تخصص به زبان روسی هستند: وزارت کشاورزی، وزارت بازرگانی، وزارت دفاع، وزارت انرژی، بهداشت و خدمات انسانی، امنیت داخلی، مسکن و توسعه انسانی، وزارت کار، و وزارت داخلی و…

روسیه یک قدرت منطقه‌ای است و به عنوان یک قدرت جهانی در حال بازگشت است. ناسا برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی به آژانس فضایی روسیه وابسته است در نهایت، اقتصاد مبتنی بر منابع روسیه از بحران جهانی نسبتاً سالم بیرون آمده است.تحلیلگران صنعت انرژی نشان می‌دهند که تا 2030 تا 50 درصد گاز طبیعی اروپا توسط روسیه کنترل می‎‌شود.

روسیه همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منابع طبیعی و مواد خام متعدد از جمله نفت، الماس، طلا، مس، منگنز، اورانیوم، نقره، گرافیت و پلاتین و پس از ژاپن دومین تولید کننده فولاد در جهان است؛همچنین ذخایر چوبی عظیمی دارد. این کشور بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی، سومین تولیدکننده بزرگ نفت و چهارمین تولیدکننده بزرگ از نظر استخراج زغال سنگ در جهان است. روسیه حدود 40 درصد از کل ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. با آموختن مهارت‌های زبان روسی، می‌توانید در مشاغلی که در این بازار موفق شرکت می‌کنند، کار کنید.

با آموختن زبان روسی،در مورد یکی از جذاب ترین فرهنگ‌های جهان بیاموزید. روسیه خانه‌ی برخی از بهترین سنت‌های هنری در جهان است. باله، تئاتر، سینما، ادبیات، موسیقی، و هنرهای تجسمی تنها بخش‌هایی از حوزه‌هایی هستند که روس‌ها در آن سنت‌های بزرگی را پایه‌گذاری کرده‌اند و به تولید نوآوران برجسته ادامه می‌دهند.

از جورج بالانچین تا میخائیل باریشنیکف، سرگی آیزنشتاین تا آندری تارکوفسکی، آنتون چخوف تا کنستانتین استانیسلاوسکی، فئودور داستایوفسکی به ولادیمیر سوروکین، شوستاکوویچ به خووروستوفسکی… برای مثال در هنر روسی زبانان، که کلمات بیشتری برای آبی روشن و تیره دارند، ازین رو بهتر می‌توانند سایه‌های آبی را به صورت بصری تشخیص دهند.

مطالعه‌ی زبان روسی به شما کمک می‌کند وارد برنامه‌های تحصیلات تکمیلی کشور‌های دیگر شوید؛ دانشجویانی که روسی می‌خوانند، میزان پذیرش بالایی برای تحصیلات تکمیلی در دانشکده حقوق، دانشکده بازرگانی، دانشکده پزشکی و سایر برنامه‌های حرفه‌ای دارند.

کتب مرتبط با کتاب گفت و شنود زبان روسی 1

برای مطالعه توضیحات تکمیلی در مورد کتاب کتاب گفت و شنود زبان روسی 1 اینجا کلیک کنید.

کتاب گفت و شنود زبان روسی 1

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.