محمد علی کلی چه کسی بود؟

محمد علی کلی چه کسی بود؟

کتاب محمد علی کلی چه کسی بود؟، نوشتۀ جیمز باکلی جی آر و ترجمۀ زهرا منادی است. همچنین این کتاب زندگی یکی از الهام‌بخش‌ترین چهره‌های قرن بیستم را به‌تصویر می‌کشد؛ در واقع هم به زندگی ورزشی او می‌پردازد و هم شخصیت، اعتقادات و فعالیت‌های اجتماعی‌اش را بررسی می‌کند.

شناسه محصول: 911386

ناموجود

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

محمد علی کلی چه کسی بود؟

کاسیوس کِلی دوست داشت مردم را شوکه کند. او یک بوکسر بود که علاقۀ زیادی به لاف‌زدن داشت. او دوست داشت جلب‌توجه کند و گاهی اوقات شاعرانه حرف می‌زد و دوست داشت برنده شود، اما او فقط ۲۲ سال داشت. او هرگز برای قهرمانی سنگین‌وزن جهان مبارزه نکرده بود. رشتۀ اصلی او بوکس بود. او سریع بود، اما به‌اندازۀ کافی قوی نبود. سانی لیستون، قهرمان بود. او برای تقریباً دوسال عنوان قهرمانی خود را حفظ کرده بود.

او قوی، باتجربه، ضربه‌زننده‌ای سخت و خشن بود. بسیاری از بوکسرهای دیگر از اینکه با او وارد رینگ شوند، می‌ترسیدند. در ۲۵ فوریه ۱۹۶۴، یک مسابقۀ بوکس در ساحل میامی فلوریدا بین کِلی و قهرمانی قوی که لیستون نام داشت، برگزار شد. زمانی که مسابقه شروع شد، لیستون تلاش کرد که بر او پیروز شود، اما کاسیوس به‌سرعت حرکت کرد و از ضربات مرد بزرگ جاخالی می‌داد.

زمانی که راند اول تمام شد، سانی لیستون ۳۲ ساله خسته شد و در پاهایش احساس سنگینی می‌کرد. در این میان کِلی به حرکت با سرعت و به ضربه‌زدن به لیستون به صورت مکرر ادامه داد. پس از شش راند لیستون خسته شد و نتوانست برای راند هفتم در مقابل کِلی دوام بیاورد. مبارزه تمام شد، کاسیوس کِلی برنده شده بود. وی از جایش برخاست و بر روی طناب‌های اطراف رینگ پرید. خیلی زود کاسیوس کِلی دوباره خانوداه و جهان را شوکه کرد؛ زمانی که دینش را از مسیحیت به اسلام تغییر داد و نام محمدعلی را برای خودش برگزید.

با گذشت چند سال، علی مجدداً به قهرمانی رسید. این باعث متعجب‌شدن افراد درون و بیرون رینگ شد. در این مدت، او شیوه و شهامت منحصر‌به‌فرد خود را که در سال ۱۹۶۴ نشان داده بود، مجدداً به‌نمایش گذاشت. پس از پیروزی بزرگش در مقابل سانی لیستون، رو به جمعیت فریاد زد: «من بهترین هستم.» طی سال‌های بعد، او این موضوع را ثابت کرد.

ساختار و ویژگی‌های کتاب محمد علی کلی چه کسی بود؟

کتاب محمد علی کلی چه کسی بود؟، دربارۀ زندگی‌نامۀ محمد علی کلی صحبت می‌کند و مخاطبان آن نوجوانان هستند. این کتاب شامل هشت فصل است و عناوینی که به آنها اشاره شده است، عبارت‌اند از:

  • فصل یک: زندگی در لویی ویل
  • فصل دو: قهرمانی المپیک
  • فصل سه: پادشاه جهان
  • فصل چهار: کاسیوس تبدیل به محمد شد
  • فصل پنج: دستیابی یک جایگاه
  • فصل شش: دو مبارزۀ بزرگ
  • فصل هفت: هیجان در مانیلا (پایتخت فیلیپین)
  • فصل هشت: پس از بوکس
  • دوران ورزشی: کتاب به‌تفضیل دربارۀ موفقیت‌های ورزشی محمد علی کلی در دنیای بوکس صحبت می‌کند.
  • سبک نگارش: سبک نگارش این کتاب، ساده و روان است. مخاطبان اصلی کتاب کودکان و نوجوانان هستند، اما کتاب طوری نوشته شده است که بزرگسالان هم می‌توانند آن را بخوانند.
  • الهام‌بخش‌بودن کتاب: این کتاب با تمرکز بر زندگی محمد علی کلی، نشان می‌دهد که چگونه باید حقّ خود را گرفت، عدالت اجتماعی را برقرار کرد و بری رسیدن به خواسته‌ها تسلیم نشد.
  • استفاده از تصاویر در کتاب: استفاده از تصویر در کنار متن، به درک بهتر و بیشتر خواننده نیز کمک می‌کند و بر جذابیت بصری کتاب نیز می‌افزاید. کتاب محمد علی کلی چه کسی بود؟، طوری طراحی شده است که هنگامی که خواننده وقایع تاریخی را می‌خواند، تصویر آن را نیز پایین صفحه می‌بیند و مشتاق می‌شود که ادامۀ کتاب را بخواند.

کتب مرتبط با کتاب محمد علی کلی چه کسی بود؟

رده سنی

کودکان 7 تا 12 سال

ژانر

زندگی نامه

نویسنده

جیمز باکلی جی آر

مترجم

زهرا منادی

ناشر اصلی

penguin

سال انتشار

2014

شابک / ISBN

9786009992621

قطع (سایز)

رقعی ~ 14*21

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

جنس کاغذ

تحریر

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.