توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟

توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟

کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟، نوشتۀ مارگارت فریث و ترجمۀ زهرا منادی است و انتشارات رهنما آن را منتشر کرده است. این کتاب به‌دلیل زبان ساده، اطلاعات دقیق و تصاویر جذابی که دارد، یکی از منابع بسیار خوب آموزشی و الهام‌بخش برای کودکان و نوجوانان است.

شناسه محصول: 411582

ناموجود

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟

یک روز خانوادۀ ادیسون نتوانستند آل را پیدا کنند. این نامی بود که خانواده‌اش برای صدازدن او استفاده می‌کردند. آنها به دیدن خواهر بزرگتر آل و همسرش به مزرعه رفتند. این مزرعه در خارج از میلان در اوهیو قرار داشت. این اتفاق در سال ۱۸۵۳ رخ داد. ناگهان فکری به سر عموی آل افتاد. آنها به انبار غله رفتند و دیدند که آل بر روی کپۀ کاه نشسته است. او تلاش می‌کرد که یک جوجه غاز را از تخم بیرون بیاورد.

او دیده بود که یک مرغ برای بیرون‌آمدن جوجه از تخم روی آن می‌نشیند. آل می‌خواست که جوجه غاز را از تخم بیرون بیاورد. خانوادۀ ادیسون از این کار تعجبی نکردند. آنها سه فرزند دیگر داشتند، اما کوچک‌ترین فرزندشان یعنی آل کنجکاوترین آنها بود. او باید تمام عمر خود را با این شیوه سپری می‌کرد. زمانی که ادیسون کودک بود، جهان خیلی متفاوت بود. هیچ لامپ الکتریکی، هیچ موسیقی ضبط‌شده برای گوش‌دادن و هیچ فیلمی برای تماشاکردن وجود نداشت.

این ادیسون بود که همۀ آنها را ممکن کرد و زندگی ما را برای همیشه تغییر داد. ادیسون راسخ به اختراعاتش ایمان داشت. او کسی بود که توانست زندگی روزمره را آسان‌تر و راحت‌تر کند. توماس آلوا ادیسون شاید بزرگ‌ترین مخترع زمان خودش بود.

ساختار و ویژگی‌های کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟

مخاطبان کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟، کودکان و نوجوانان هستند. همچنین این کتاب شامل هفت فصل و عناوین آن به شرح زیر است:

  • فصل یک: همیشه کنجکاو
  • فصل دو: مخترع جوان
  • فصل سه: تام و پسرانش
  • فصل چهار: کارخانۀ اختراع ادیسون
  • فصل پنج: روشن‌کردن لامپ
  • فصل شش: تولید تصاویر متحرک
  • فصل هفت: همیشه درحال اختراع

نویسنده در کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟، به شرح زندگی توماس ادیسون از کودکی تا بزرگسالی پرداخته، به مهم‌ترین اختراعات او از جمله لامپ الکتریکی، گرامافون و دستگاه ضبط‌شده اشاره کرده است.

  • سبک نوشتاری نویسنده: کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟، به‌شیوۀ روایی و داستانی نوشته شده است و چون به‌شکل داستانی بیان شده، موجب جذب کودکان و نوجوانان می‌شود. از آنجایی که طبف سنی کودک و نوجوان، علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های خشک و جدی ندارند، نویسندۀ این کتاب تلاش کرده است با استفاده از شیوۀ داستانی، هم برای آنها جذابیت ایجاد کند و هم مطالبی را آموزش دهد.
  •  استفاده از تصاویر در کتاب: به‌طور کلی، اگر در کنار متن نوشتاری، تصاویر مرتبط با آن آورده شود، باعث یادگیری و درک بهتر می‌شود. این کتاب نیز همین کار را کرده است؛ در فرایند توضیح زندگی ادیسون از کودکی تا بزرگسالی، تصاویر سیاه‌و‌سفید مرتبط را آورده است تا کودک و نوجوان بهتر بتوانند با مباحث کتاب خو بگیرند.
  • پیام کلیدی کتاب: در عین حال که کتاب دربارۀ مباحث علمی صحبت می‌کند، کودکان و نوجوانان را به کوشش، پشتکار، خلاقیت و نگاه مثبت دعوت می‌کند؛ اینکه هرگز دست از تلاش‌کردن برندارند و برای رؤیاهایشان بجنگند.
  • ارزش آموزشی: این کتاب همچنین برای دانش‌آموزانی که به‌دنبال اطلاعات تاریخی و علمی هستند، بسیار مناسب است؛ به‌دلیل اینکه ساختار و سبک نوشتاری آن طوری است که موجب خستگی کودکان و نوجوانان نمی‌شود، بلکه اشتیاق آنها را به یادگیری و فراگرفتن علم بیشتر می‌کند.
  • نکات تاریخی و فرهنگی: ادیسون در دوره‌ای زندگی می‌کرد که آمریکا درحال صنعتی‌شدن بود و نوآوری‌های وی نقش مهمی در پیشرفت تکنولوژی داشت.

کتب مرتبط با کتاب توماس آلوا ادیسون چه کسی بود؟

جان اف.کندی چه کسی بود؟

بیل گیتس چه کس بود؟

365 روز با شکسپیر

 

 

رده سنی

کودکان 7 تا 12 سال

ژانر

زندگی نامه

نویسنده

مارگارت فریث

مترجم

زهرا منادی

ناشر اصلی

penguin

سال انتشار

2005

شابک / ISBN

9786009992607

قطع (سایز)

رقعی ~ 14*21

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

جنس کاغذ

تحریر

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.