بیل گیتس چه کسی بود؟

بیل گیتس چه کسی بود؟

کتاب بیل گیتس چه کسی بود؟، نوشتۀ پاتریشیا برینان دیماث و ترجمۀ زهرا منادی است که انتشارات رهنما آن را منتشر کرده است. این کتاب در واقع یک نوع زندگی‌نامۀ آموزشی و سرگرم‌کننده است که هم اطلاعات تاریخی و هم پیام‌های مثبتی را در خلال خلاقیت، تلاش، پشتکار و… ارائه می‌هد.

شناسه محصول: 211302

ناموجود

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

بیل گیتس چه کسی بود؟

در سال ۱۹۸۰، برخی از تاجرین وارد شرکت کوچکی به‌نام مایکروسافت شدند. آنها با رئیس شرکت که بیل گیتس نام داشت، ملاقات کردند. آنها کت‌و‌شلوار، پیراهن سفید و کراوات پوشیده بودند و کیف اسناد در دست داشتند و افراد مهمی به‌نظر می‌رسیدند، البته همین‌طور بود؛ آنها مدیران اجرایی IBM ماشین‌های تجاری بین‌المللی بودند. در آن زمان IBM بزرگ‌ترین تولید‌کنندۀ کامپیوتر در جهان محسوب می‌شد. زمانی که مرد جوانی را دیدند، از او مسیر دفتر بیل گیتس را پرسیدند.

مرد به آنها گفت که دفتر آنجاست. یک لحظه بعد او پشت میزش نشست. او بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت بود. در آن زمان بیل گیتس فقط ۲۴ سال داشت. موی ژولیده، عینک جغدی، کک‌و‌مک صورت و ژاکت پشمی‌ای که به‌تن اشت، باعث شده بود که او مثل یک نوجوان به‌نظر برسد، اما زمانی که بیل شروع به صحبت‌کردن کرد، مردان IBM تحت‌تأثیر قرار گرفتند. آنها متوجه شدند که بیل کامپیوتر را به‌صورت تمام‌و‌کمال می‌داند. کامپیوترهایی که IBM تولید می‌کرد، عظیم بودند. برخی از آنها کلّ اتاق را اشغال می‌کردند.

شرکت‌های بزرگ و وزارتخانه‌های دولتی آنها را می‌خریدند. تعداد کمی از مردم دارای کامپیوترهای شخصی بودند. تولید کامپیوترهای کوچک آغاز شد. به همین دلیل بود که IBM درحال ملاقات با مایکروسافت بود. این یک شرکت نوپا محسوب می‌شد که مخصوص تولید کامپیوترهای کوچک بود. خیلی زود IBM یک قرارداد با بیل گیتس و مایکروسافت منعقد کرد.

او در آن زمان نمی‌دانست که چه اتفاقی افتاده است، اما قرارداد  با IBM یک عصر جدید را در دنیای کامپیوتر به‌وجود آورد. همچنین باعث شد که بیل گیتس تبدیل به ثروتمندترین مرد بر روی کرۀ زمین شود.

ساختار و ویژگی‌های کتاب بیل گیتس چه کسی بود؟

کتاب بیل گیتس چه کسی بود؟، یکی از کتاب‌های مجموعۀ «WHO WAS» است که این مجموعه به زندگی‌نامۀ شخصیت‌های مشهور جهان پرداخته است. مخاطبان این کتاب، عموماً کودکان و نوجوانان هستند که خواندن این کتاب‌ها برایشان بسیار مفید و لذت‌بخش خواهد بود. کتاب بیل گیتس چه کسی بود؟ شامل یازده فصل به شرح زیر است:

  • فصل اول: متفکر جوان
  • فصل دوم: مدرسۀ لیکساید و سروصدای کودکان
  • فصل سوم: یادگیری یک زبان جدید
  • فصل چهارم: فرصت‌ها
  • فصل پنجم: Microsoft به‌وجود آمد
  • فصل ششم: یک قرارداد بزرگ
  • فصل هفتم: در مسیر سریع
  • فصل هشتم: زندگی خانوادگی
  • فصل نهم: مواجه با چالش‌ها
  • فصل دهم: تقسیم ثروت
  • فصل یازدهم: زندگی امروز

فصول کوتاه و ساده: هر فصل به یکی از اتفاقات و جنبه‌های زندگی او می‌پردازد. مثل علاقه‌اش از دوران کودکی به رایانه تا تأسیس مایکروسافت و موفقیت‌های بزرگی که کسب کرده بود.

نقاشی‌های سیاه و سفید: هر فصل که به توضیح اتفاقات زندگی بیل گیتس می‌پردازد، در کنار آن تصاویری مرتبط با آن اتفاق‌ها را آورده است. این کار باعث می‌شود نه تنها جذابیت ظاهری کتاب، بلکه جذابیت بصری آن نیز افزایش یابد و مخاطبان این کتاب راحت‌تر و با ذوق بیشتر ادامۀ کتاب را می‌خوانند.

زبان ساده و روان: برای درک بهتر کودکان و نوجوانان، کتاب به‌گونه‌ای نوشته شده است که جملات آن کوتاه و برای مخاطبان این کتاب خسته‌کننده نباشد.

بیان تاریخی و آموزنده: اطلاعات این کتاب، برحسب واقعیت است و کودکان و نوجوانان را با تاریخ آشنا می‌کند و اطلاعات آنها را در زمینۀ تاریخی افزایش می‌دهد. همچنین مخاطب را در کنار جنبۀ داستانی و تاریخی، با فناوری و دستاوردهای آن آشنا می‌سازد.

کتابی الهام‌بخش برای کودکان و نوجوانان: هدف از نگارش این کتاب، این است که کودکان و نوجوانان را برای دستیابی و رسیدن به خواسته‌هایشان ترغیب کند و به آنها اجازۀ جازدن در زندگی را ندهد. به مخاطب می‌آموزد که همواره تلاش کنند تا به اهداف والای خود برسند.

کتب مرتبط با کتاب بیل گیتس چه کسی بود؟

رده سنی

کودکان 7 تا 12 سال

نویسنده

پاتریشیا برینان دیماث

مترجم

زهرا منادی

ژانر

زندگی نامه

ناشر اصلی

penguin

سال انتشار

2013

شابک / ISBN

9786009778461

قطع (سایز)

رقعی ~ 14*21

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

جنس کاغذ

تحریر

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.