بن فرانکلین چه کسی بود؟

بن فرانکلین چه کسی بود؟

کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟، نوشتۀ دنیز بریندل فرادینگ و ترجمۀ زهرا منادی است و انتشارات رهنما آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعه کتاب‌های Who Was است که به زندگی‌نامۀ شخصیت‌های مهم تاریخی می‌پردازد و به زبان ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

شناسه محصول: 411663

ناموجود

0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

بن فرانکلین چه کسی بود؟

بن فرانکلین مردی بااستعدادهای فراوان بود. او یک سیاستمدار بود. شاید تنها فردی که برای آزادسازی ایالات متحده از انگلستان بیشتر از بن فرانکلین تلاش کرد، جرج واشنگتن بود. او دانشمند بود. به یک دلیل بِن به کشف طبیعت آذرخش پرداخت. او یک مخترع بود. به لطف او ما توانستیم به میله‌های برق‌گیر و عینک‌های دوکانی دست یابیم. او یک نویسنده بود و یک کتاب معروف دربارۀ تجربیاتش نوشت. مردم هنوز هم از عبارت «عجله باعث زیان می‌شود» استفاده می‌کنند که یکی از گفته‌هایی است که بن آنها را متداول کرد.

بن خیلی بیشتر از طول عمر خود کار انجام داد. او اولین بیمارستان عمومی آمریکا را راه انداخت. او یکی از اولین کتابخانه‌های آمریکا را راه‌اندازی کرد. او به راه‌اندازی خدمات پستی در ایالات متحده کمک کرد. بن‌ دست به کارهای بسیاری زد که برخی از مردم ادعا می‌کردند او دارای قدرت جادویی است، اما زندگی او سراسر غم‌و‌اندوه بود. در جوانی او از خانه فرار کرد، زیرا کتک خورده بود. بعداً دور از خانواده زندگی کرد.

همچنین بعدها دور از همسرش زندگی کرد و بحث‌های سیاسی بین بن و پسرش بالا گرفت. این یک داستان واقعی از بن فرانکلین، سیاستمدار، دانشمند، مخترع، نویسنده و انسان واقعی است.

ساختار و ویژگی‌های کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟

کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟ شامل هشت فصل است و عناوین آن عبارت‌اند از:

  • فصل یک: گرفتن (آذرخش) رعدوبرق با بطری
  • فصل دو: بن جوان
  • فصل سه: گریزان
  • فصل چهار: بن فرانکلین چاپگر
  • فصل پنج: انجام کارهای خیر
  • فصل شش: انقلاب
  • فصل هفت: تشکیل ملت جدید
  • فصل هشت: خورشید درحال طلوع

کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟، به‌صورت داستان‌وار، زندگی بن فرانکلین از کودکی تا بزرگسالی را روایت و به فعالیت‌های او در طول زندگی‌اش اشاره می‌کند:

  • فعالیت‌های علمی: از جمله فعالیت‌های علمی و مهمّ بن فرانکلین، می‌توان به آزمایش معروفش در مورد الکتریسیته و اختراعاتی نظیر عینک دوکانونی و اجاق فرانکلین اشاره کرد.
  • فعالیت‌های سیاسی: او یکی از بنیان‌گذاران مهمّ ایالات متحده بود و در امضای اعلامیۀ استقلال آمریکا و قانون اساسی نقش مهمی داشت.
  • فعالیت اجتماعی: او کتابخانه‌های عمومی و بیمۀ آتش‌سوزی را به‌منظور بهبود شرایط اجتماعی به‌وجود آورد.
  • مخاطبان: مخاطبان این کتاب، کودکان و نوجوانان هستند و این کتاب برایشان جنبۀ آموزشی دارد. آنها علاوه‌بر جنبۀ آموزشی این کتاب، با دستاوردهای علمی، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بن فرانکلین آشنا شده، به اطلاعات عمومی‌شان افزوده خواهد شد. همچنین این کتاب، مخاطب را با نگرش و سبک زندگی بن فرانکلین آشنا می‌کند.
  • استفاده از تصاویر در کتاب: کودکان و نوجوانان هنگام خواندن کتاب، با تصاویری مواجه می‌شوند که درک آنها را از یادگیری و فهم بهتر موضوع آسان‌تر می‌کند.
  • جنبۀ آموزشی: اگر می‌خواهید کودکان و نوجوانانتان را از همان دوران کودکی با تاریخ آشنا کنید و اطلاعات آنها را در این زمینه بالا ببرید، این مجموعه کتاب‌ها، از جمله کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟، بسیار کاب مناسبی برای آنان است. با این کار، مخاطبان هم به تاریخ علاقه‌مند می‌شوند و هم به مطالعۀ کتاب.
  • زبان ساده و قابل فهم: از آنجایی که این کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است، زبان ساده و روانی دارد و مخاطبان به‌خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کرده، مفاهیم علمی و تاریخی را درک کنند.

کتب مرتبط با کتاب بن فرانکلین چه کسی بود؟

رده سنی

کودکان 7 تا 12 سال

ژانر

زندگی نامه

نویسنده

دنیز بریندل فرادینگ

مترجم

زهرا منادی

ناشر اصلی

penguin

سال انتشار

2002

شابک / ISBN

9786009778478

قطع (سایز)

رقعی ~ 14*21

نوع جلد

شومیز (جلد نرم)

جنس کاغذ

تحریر

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.