آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی

کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی نوشته‌ی دکتر مهری سروش از کتاب‌های ترجمه شده‌ی سری 504 می‌باشد. این کتاب برای زبان‌آموزان با سطوح علمی مختلف طراحی شده و برای محصلان دبیرستان تا مقاطع بالای تحصیلات تکمیلی، قابل استفاده باشد.

روش‌های کدگذاری و ریشه‌شناسی، امروزه به عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری لغات در دنیا به رسمیت شناخته شده‌اند. مبنای روش کدگذاری در سال 1975 میلادی توسط دانشمندانی هم‌چون Atkinson و Raugh پایه‌ریزی شده است. این روش شامل دو مرحله می باشد: مرحله‌ی اول یافتن کلید واژه و مرحله‌ی دوم، تصویرسازی مناسب با استفاده از کلیدواژه‌های به‌دست آمده و ایجاد ارتباط بین آن‌ها می‌باشد. استفاده از این روش علاوه بر ایجاد انگیزه برای زبان‌آموزان، به ماندگاری کلمات در حافظه‌ی بلند مدت نیز کمک می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب، استفاده از این دو روش، در کنار روش‌های دیگر همانند لایتنر و ریشه شناسی را توصیه می‌کند. در این کتاب سعی شده لغاتی که با روش کدینگ بهتر در ذهن جای می‌گیرند را با روش کدگذاری یا ریشه شناسی آموزش دهد.

شناسه محصول: 113498

takhfif_code_15

جشنواره خرید محصولات اپل

برای دریافت تخفیف 20 درصدی عجله کنید!

800/000 

Title text example
0 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

توضیحات کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی

کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی نوشته‌ی دکتر مهری سروش از کتاب‌های ترجمه شده‌ی سری 504 می‌باشدکتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی برای زبان‌آموزان با سطوح علمی مختلف طراحی شده و برای محصلان دبیرستان تا مقاطع بالای تحصیلات تکمیلی، قابل استفاده باشد.

روش‌های کدگذاری و ریشه‌شناسی، امروزه به عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری لغات در دنیا به رسمیت شناخته شده‌اند. مبنای روش کدگذاری در سال 1975 میلادی توسط دانشمندانی هم‌چون Atkinson و Raugh پایه‌ریزی شده است. این روش شامل دو مرحله می باشد: مرحله‌ی اول یافتن کلید واژه و مرحله‌ی دوم، تصویرسازی مناسب با استفاده از کلیدواژه‌های به‌دست آمده و ایجاد ارتباط بین آن‌ها می‌باشد. استفاده از این روش علاوه بر ایجاد انگیزه برای زبان‌آموزان، به ماندگاری کلمات در حافظه‌ی بلند مدت نیز کمک می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی ، استفاده از این دو روش، در کنار روش‌های دیگر همانند لایتنر و ریشه شناسی را توصیه می‌کند. در این کتاب سعی شده لغاتی که با روش کدینگ بهتر در ذهن جای می‌گیرند را با روش کدگذاری یا ریشه شناسی آموزش دهد.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی

خانم مهری سروش در حوزه‌ی آموزش زبان انگلیسی، کتاب‌های متعددی را منتشر کرده است که از جمله آثار ایشان می‌توان به آموزش واژگان ضروری تافل به روش کدینگ، 522 واژه‌ی پرتکرار آزمون opt، آموزش لغات آیلتس به روش کدینگ و ریشه‌شناسی اشاره کرد.

ساختار کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی

کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی شامل 42 درس بوده و در هر درس، 12 کلمه‌ی جدید معرفی شده است. کلمات و واژه‌های منتخب کتاب همگی جزو واژگان اصلی و ضروری به شمار رفته و زبان‌آموزان باید آن‌ها را شناخته و یاد بگیرند.

در کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی ، 504 واژه‌ی ضروری به فارسی ترجمه شده و برای هر کلمه، یک مثال ساده  به صورت جمله ارائه شده است. در صفحات پایانی این کتاب، برای یادگیری بهتر مجموعه‌ای از کلمات انگلیسی همراه با کد (در قالب یک جمله‌ی ساده) لیست شده‌اند. همچنین تلفظ‌ صحیح گروهی از حروف صدادار و بی‌صدا نیز بر مبنای فرهنگ لغت آکسفورد بیان شده است.

Vocabulary چیست؟

گستردگی و تقویت پیوسته‌ی دایره‌ی واژگان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم در یادگیری زبان جدید است. گسترش دایره لغات انگلیسی پروسه‌ای طولانی و پیوسته بوده و نیازمند تلاش است، همچنین ضروری است درک صحیحی از مفهوم کلمات در حال یادگیری داشت.

کلمات ابزار برقراری ارتباط تلقی می‌شوند و این ابزار علاوه بر سخن گفتن، برای نوشتن و گوش دادن به محتواهای انگلیسی نیز کاربرد دارد و داشتن دامنه لغات غنی کمک بزرگی برای انتقال معنا و مفهوم مورد نظر به مخاطب بوده و علاوه بر آن ساده‌ترین راهی است که فرد را به یک سخنور و نویسنده توانمند بدل می‌کند.

برای مثال ممکن است گرامر شخص ضعیف باشد و با کلمات منظور خود را به نحوی برساند، اما ممکن نیست بدون دانستن کلمات ارتباط برقرار کرد زیرا در حقیقت ابزار اصلی برقراری ارتباط در دست نیست.

یادگیری لغات به طور کلی به دو دسته لغات درکی (receptive vocabulary) و لغات بیانی (expressive vocabulary) تقسیم می‌شود. لغات درکی کلماتی هستند که شخص هنگام بلرخورد با آن‌ها، معنیشان را درک و قادر به پاسخگویی به آن‌هاست ولی نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. لغات بیانی نیز لغاتی هستند که شخص در ادبیات خود به سادگی می‌توانند از آن استفاده کنند.

برای موفقیت در یادگیری لغات لازم است که آن‌ها را ابتدا به صورت درکی و سپس بیانی آموخت.

راهکارهایی برای گشترش دایره لغات

  • واژه‌نامه شخصی :داشتن دفتر و یا یادداشت کلمات جدید به همراه معنی در نت گوشی
  • تکرار و تمرین: تکرار کلمات در صحبت‌ها و استفاده به صورت پی‌در پی
  • دادن مفهوم شخصی به کلمات جدید: مرتبط کردن جملات یا کلمات جدید به یک تصویر یا مفهوم آشنا
  • مطالعه: خواندن متون، داستان، اخبار و حتی محتوای آنلاین
  • تجزیه و تحلیل کلمات: کم کردن وابستگی به دیکشنری تا حد امکان و حدس زدن کلمات جدید با توجه به محتوای جمله یا متن و سپس چک کردن در دیکشنری در صورت نیاز
  • در نظر گرفتن کاربرد کلمات: سنجیدن موارد استفاده کلمات جدید و دیدن مثال‌های متعدد
  • استفاده فعال از آموخته‌ها: سعی در استفاده از کلمات جدید و جایگزین کردن آن‌ها با کلمات قدیمی هم‌معنی
  • تعیین هدف: مشخص کردن تعداد مشخصی کلمه برای یادگیری به‌صورت ماهانه یا هفتگی

کتب مرتبط با کتاب آموزش 504 واژه کاملا ضروری به روش کدینگ و ریشه شناسی

برای مطالعه توضیحات تکمیلی اینجا کلیک کنید.

وزن 240 گرم
موضوع

Vocabulary

رده سنی

نوجوانان، بزرگ‌سالان

سطح

Intermediate and above

CEFR

B1,B2, C1

لهجه

None

ناشر اصلی

سروش برتر

ناشر

رهنما

نویسنده

دکتر مهری سروش

ویرایش

دوم

سال انتشار

1396

شابک/ISBN

9786009721665

قطع

وزیری

جنس کاغذ

گلاسه

نوع جلد

شومیز (نرم)

تعداد صفحات

196

پاسخ نامه

ندارد

CD/DVD

ندارد

آزمون آزمایشی

ندارد

رنگ

چهار رنگ ( تمام رنگی)

0 نقد و بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاکسازی فیلتر

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

.فقط مشتریانی که این محصول را خریداری کرده اند و وارد سیستم شده اند میتوانند برای این محصول دیدگاه(نظر) ارسال کنند.